Hebben jullie omstanders dit ook???

• anoniempje

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje aan jullie……….!

Mijn moeder komt te overlijden aan kanker.

Mijn moeders moeder is ook overleden aan kanker.

Klinkt misschien raar maar ik ben af en toe zo bang dat ik het ook krijg of heb.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik rechts naast mijn maag een bobbeltje heb,die het afgelopen jaar onderhuids gegroeid is tot iets van 1 cm.

Aangezien niemand dit bericht erbij zou kunnen gebruiken en ik ontzettend bang ben dat het kanker is…..Ben ik nog niet naar de huisarts geweest.

Zou dit ook nog iets anders kunnen zijn dan kanker?????

Ik hoop dat jullie willen reageren en niet alleen dat ik naar de huisarts moet gaan,want dat weet ik ook wel.

De artsen zijn de enige die mij hier echt duidelijkheid over kunnen.

Maar ik hoop ergens dat het wat anders zou kunnen zijn……….

Alvast bedankt voor jullie reactie en steun……

Groetjes van anoniempje

• Duckie

Anoniempje,

Natuurlijk hoop je dat het wat anders is. Zo gauw mogelijk naar laten kijken. Kan best wel meevallen. Ik snap wel dat je bang bent dat jij ook kanker kan krijgen, dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt, vooral als het meer in je familie voorkomt. Maar niet elke kanker( soort) is erfelijk. Bij mij was het net anders om. In mijn familie kwam geen kanker voor. Dat gaf me wel wat een veilig gevoel. Krijg ik het toch ! Het lijkt erop dat we er ( redelijk) op tijd bij waren, want alles gaat nu al meer dan 4 jaar goed.

Gauw naar de huisarts gaan , hoe sneller,hoe eerder je zekerheid hebt.

En heel veel sterkte gewenst.

Groetjes Duckie

• carla

hallo anoniempje.

als ik jouw was zou ik maar heel gauw een afspraak maken

met je huis arts.

je kunt beter te veel naar een huisarts gaan dan te weinig met zoiets.

groetjes carla

• corrie

Hai Anoniempje

Jouw vraag is kan het ook iets anders zijn????????

Natuurlijk!!! ik heb zelf kanker ben nu erg aan het hoesten maar is een virus ik denk ook meteen aan longkanker ik snap je best maar het kan van alles zijn ik heb het onder in mijn rug een verdikking blijkt opgehoopte talg te zijn dus ik bedoel maar .

Al snap ik dat je ook meteen het ergste denkt maar is vaak gelukkig onterechte angst laat het maar eens bij de huisarts zien dan zul je zien hoe opgelucht je bent.Gr Corrie

• Jolanda

Hi

Sinds januari vorig jaar is mijn moeder (50)ongeneeslijk, we zitten nu in het terminale stadium.

Afgelopen juli is mijn vader (57) vrij plotseling overleden. Vlak na zijn overlijden ontdekte ik een knobbeltje in mijn borst. Natuurlijk paniek, angst, de gedachte “niet ook IK nog”.

Ben toch direkt naar de huisarts gegaan en heb een mammografie en een punctie laten doen. Alles lijkt goed, moet alleen in februari terug voor nacontrole.

Ik ben blij dat ik direct naar de huisarts etc. gestapt ben. Je hebt tenminste zekerheid. Laat het nakijken, het kan wellicht een hoop onrust (en vooral extra stress) voorkomen!!

Sterkte+liefs

Jolanda

• dy

zou misschien ook wel eens een vet knobbeltje kunnen zijn!