mijn moeder is gestorven aan longkanker.

• Ingrid

Op 15 september is mijn moeder gestorven.

Ruim een jaar geleden was bij haar longkanker geconstateerd.

In januari was ze er hoopvol aan geopereerd, maar zes weken daarna waren er uitzaaingen gevonden in haar rug.

Twee maanden daarna begon ze pijn te krijgen in de buurt van haar borst. Uitzaaingen rond haar hart en in de tweede long.

Er was niets meer aan te doen.

We hebben geprobeerd om de laatste weken van elkaar te genieten en elkaar te helpen.

Omdat ze door de uitzaaingen in haar rug een dwarsleasie kreeg, lag ze de hele dag in bed. Gelukkig hadden we goede hulp van de thuiszorg.

Tot het laatste moment had ze de touwtjes in handen en heeft ze samen met mijn vader en mij de hele crematie geregeld. Bloemen, kaarten, alles.

Het moeilijkste vond ik om alles aan mijn dochter van 6 te vertellen, maar ik heb niets voor haar achter gehouden.

Tijdens de uitvaart heeft ze bij oma in de rouwauto gezeten en samen met de begravenisondernemer de hele rit heel netjes afgelegd. Erg indrukwekkend.

Nu is het gemis aan het komen, maar ook de rust. Niet alleen voor mijn moeder, maar ook voor ons.

• Ingrid

Ze was trouwens veel te jong. 50 jaar.

• Sandra

Beste Ingrid.

Ik wil je alle sterkte toewensen om dit grote verlies te dragen!

Mijn moeder heeft ook longkanker en niet al te lang meer te leven……

Het is een zeer vervelende gemene ziekte…..

Groetjes van San

• Ramona

Veel sterkte…

Ik heb mijn moeder ook 8 augustus jl. verloren door deze ziekte…

Zij was 56 jaar..

• Sandra.

Ingrid, heel veel sterkte. Ik heb gisteren mijn moeder weg moeten brengen, zij had alvleesklierkanker.

Hoe gaat het met je dochtertje?

Nogmaals heel veel sterkte!

Sandra.

• Ingrid

Hoi Sandra,

Wat is het toch vreselijk he, die rotziekte. Jij ook heel veel sterkte!!

Mijn dochtertje gaat er heel goed mee om. Af en toe wil ze er even over praten en soms gaan we kijken bij het plaatsje waar oma komt in de urnenmuur.

Volgende week ga ik samen met mijn dochtertje even een paar dagen uitwaaien op het strand. Vrij gekregen van school en manlief blijft lekker thuis.

Even moeder en dochter!

• Sandra

hoi Ingrid.

Fijn dat je dochtertje er goed mee omgaat!!!

Ik wens je ook een paar fijne dagen als je uit gaat waaien op het strand!

Ik wens je een heerlijke droge winderige strandwandeling toe…….

Dat is heel fijn met dit weer!!!!!

Nou geniet er van en als je terug ben hoor ik graag hoe het geweest is,doei!

Groetjes van Sandra

• Ingrid

het fijne weekendje gaat niet door!!

Mijn dochter had speciaal vrij gekregen, maar gisteravond kwam ze huilend naar me dat ze niet op vakantie wil, maar liever gewoon naar school gaat.

Nou is het plan om in januari in een schoolvakantie maar weg te gaan.

Wat een kind he, maar ik ga er geen drama van maken, en mijn familie(van wie het vakantiehuisje was) gelukkig ook niet.

• Sandra

Hoi Ingrid ik zie dat je niet gaat uitwaaien…….

Wat jammer….

Nou dan misschien lekker in januari.

Het is ook een teken dat je dochter het heel fijn heeft op school en goed opgevangen wordt.

Dat is natuurlijk ook wel erg fijn.

Groetjes van San

• Ingrid

Hoi San,

Hoe is het momenteel met je?

Ik weet niet of je mij ook evt. je e-mail adres wilt geven, zodat we misschien eens kunnen msn en

Groeten Ingrid