mijn moeder verloren

• carlijn

heey iedereen die dit leest…

ik ben nu 14 jaar toen mijn meoder overleed was ik 12 jaar… 2 jaar geleden dus.. en sindsdien weet ik gewoon niet wat ik met mijn leven aan moet…

ik heb zelf wel eens licht-zelfmoord proberen te plegen..

om zo dichter bij mama te zijn… mijn moeder had kwaadaardige hersentumor..

in die tijd realiseer je dat nog niet dat je eigenlijk je moeder snel kan verliezen en als het geberut is het te erg voor woorden.. ik schrijf dit omdat ik veel om mijn moeder geef en ik zoek iemand die wanhoopig is net als ik en die wil praten waarmee ik dus ook goed mee kan praten.. dat zou heel fijn zijn… ik mis mijn moeder echt heeeeeeeeelll erg… ik kan het nog steeds niet geloven wat er is gebeurt.. het gebeurde in 3 maanden.. zo kort ik heb niet eens afscheid kunnen nemen ze lag de laatste week ik coma… ik wist toen neit dat dit haar laatste week was… :( ik mis haar super veel en niemand kan me begrijpen dus ik dacht miscien hier iemand die hetzelfde heeft meegemaakt??

plzz antwoord groetjes carlijn -xxx-

• Marijcke

Hoi Carlijn,

Wat vreselijk wat je hebt meegemaakt. Dat zal heel moeilijk zijn, en dat schrijf je ook. Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar misschien kan ik je toch een beetje op weg helpen. Op de volgende pagina kan je gegevens vinden over een mailgroep voor jongeren die een ouder verloren hebben aan kanker:

http://www.diagnose-kanker.nl/moderators-en-fotos/kinderenvanouders.htm

En schaam je ook niet om eens bij de huisarts aan te kloppen. Misschien kan die je helpen om de juiste begeleiding te krijgen, als je dat wilt, daar kan je heel veel steun aan hebben!

Groet, Marijke

O ja, er zijn meer groepen en websites voor jongeren in jouw situatie. Helaas kan ik ze niet meer terugvinden. Weet iemand anders ze te vinden?

• Marielle

ik denk dat Marijcke ook denkt aan : www.kankerspoken.nl .. dat is voor jongeren en kinderen die een ouder met kanker hebben…

misschien heb jij hier ook wat aan, ook als is je moeder al overleden, en verder kun je misschien terecht op het forum voor jongeren op de vokk.. www.vokk.nl , dit staat voor vereniging ouders, kinderen en kanker.. je vind hier veel kinderen met kanker, maar ook best wat kindern die een ouder hebben verloren (10-20 jr ongeveer)

en natuurljik de site die marijcke al gaf.. de mailgroep op www.diagnose-kanker.nl…

sterkte in elk geval, hopelijk kun je hier iets mee

marielle

• Sandra

Lieve Carlijn!

Hoi wat zit jij in een moeilijke tijd zeg.

Ik vind het heel knap van je dat je hier hulp zoekt!!!!!!

Je kan natuurlijk naar het maatschappelijk werk gaan……

misschien hebben ze dat zelfs wel bij jou op school…..

Maar ik begrijp dat je eigenlijk iemand van je eigen leeftijd zoekt die hetzelfde heeft meegemaakt.

Ik hoop dat je msn hebt….Bij msn kan je lid worden van groepen.

Je klikt boven bij je msn MENSEN EN CHATTEN aan,dan ga je naar GEZONDHEID EN WELZIJN,daarna klik je HULPGROEPEN en dan ga je naar KANKER.Daar vind je allemaal groepen waar vast voor jou ook een groep bij zit waar lotgenoten zoals jou zitten.

Hier kan je heel veel steun krijgen en zelfs misschien een vriendin.

Kom anders alsjeblieft naar de msn groep omstanders van kanker,die vind je ook daar.

Hier ben ik zelf lid en deze groep wil jou heeeeeel graag steunen!!!

Ennuh beloof me dat je geen zelfmoord pleegt,want dan lopen er nog veel meer verdrietige mensen op deze aarde rond.

Kom op meid,je moeder kunnen we je niet terug geven maar we kunnen er wel met z'n allen voor je zijn!!!!!!!

Laat je even weten als je hulp hebt gevonden!

Veel liefs van Sandra

• Sandra

Hoi Carlijn!!!!

Heb je al hulp gevonden???

Laat je even weten of je wel of geen hulp hebt gevonden!!

Anders kunnen we je verder helpen zoeken , oke…..

Laat van je horen he?!

Ik wens je ondanks alles alvast een heel fijn weekend.

Groetjes van SandraSandra schreef:

>

> Lieve Carlijn!

>

> Hoi wat zit jij in een moeilijke tijd zeg.

> Ik vind het heel knap van je dat je hier hulp zoekt!!!!!!

> Je kan natuurlijk naar het maatschappelijk werk gaan……

> misschien hebben ze dat zelfs wel bij jou op school…..

> Maar ik begrijp dat je eigenlijk iemand van je eigen leeftijd

> zoekt die hetzelfde heeft meegemaakt.

> Ik hoop dat je msn hebt….Bij msn kan je lid worden van

> groepen.

> Je klikt boven bij je msn MENSEN EN CHATTEN aan,dan ga je

> naar GEZONDHEID EN WELZIJN,daarna klik je HULPGROEPEN en dan

> ga je naar KANKER.Daar vind je allemaal groepen waar vast

> voor jou ook een groep bij zit waar lotgenoten zoals jou

> zitten.

> Hier kan je heel veel steun krijgen en zelfs misschien een

> vriendin.

> Kom anders alsjeblieft naar de msn groep omstanders van

> kanker,die vind je ook daar.

> Hier ben ik zelf lid en deze groep wil jou heeeeeel graag

> steunen!!!

>

> Ennuh beloof me dat je geen zelfmoord pleegt,want dan lopen

> er nog veel meer verdrietige mensen op deze aarde rond.

> Kom op meid,je moeder kunnen we je niet terug geven maar we

> kunnen er wel met z'n allen voor je zijn!!!!!!!

> Laat je even weten als je hulp hebt gevonden!

> Veel liefs van Sandra

• Maria

Lieve Carlijn,

Even een kort berichtje. Meid wat moet het moeilijk voor je zijn zo zonder je moeder. Ik ben mijn moeder ook 2 jaar geleden heel onverwacht verloren aan kanker. Maar gelukkig was ik toen al 30 en volwassen zodat ik op eigen benen kan staan. Lieverd, je moeder is nu ook bij je hoor. Als je goed aan haar denkt dan weet je vast wel hoe trots ze op je zou zijn, wat ze tegen je zou zeggen, wanneer ze om je zou moeten lachen en wat ze tegen je zou zeggen als je het even niet meer ziet zitten. Die gedachte geeft mij in iedergeval troost, maar het is heel moeilijk hoor om je moeder kwijt te raken. Heb je fijne vriendinnen? Heb je leuke hobbies en doe je aan sport? Heel goed hoor dat je erover praat. Mijn advies: praat alleen met die mensen waar je je echt prettig bij voelt, die écht naar je luisteren. Anders kunnen sommige mensen je ook zo kwetsen als ze niet echt naar je luisteren. En als je het echt even niet meer ziet zitten, praat dan eens met de huisarts erover, hij kan je vast ook wel helpen. En, de vriendinnen van je moeder, heb je daar nog contact mee? Zoek ze op, praat met ze, lach met ze en huil met ze. Deel je emoties met de mensen die jouw moeder ook liefhebben net zoals jij.

Lieverd, heel veel sterkte, je kunt me altijd mailen als je wilt hoor!

Dikke zoen,

M