begeleiding

• Patrick

Mijn moeder heeft vorige week te horen gekregen dat ze kanker heeft en heeft al een kijk operatie ondergaan en we zijn vandaag naar Den Haag geweest voor een gesprek over het behandel plan. Nu moet ze 7 weken lang bestraalt worden en krijgt ze 3 of 4 chemo kuren in die 7 weken, ze moet dus elke dag naar het ziekenhuis in Den Haag en omdat ze niet alleen kan ga ik met haar mee maar weet ook iemand of daar een een of andere uitkering ofzoiets voor bestaat om een patient te begeleiden in het proces. Op mijn werk loopt mijn contract namelijk af en ik ben op zoek naar iets anders dus vandaar en mijn moeder is alleen staand en heeft niemand anders waar ze op kan rekenen. Wie weet er iets ik ben jullie alvast van harte dankbaar. groeten Patrick

• maakt niet uit

Hi Patrick,

Ik denk dat je via GAK-UVW (of andersom) een soort zorgverlof kunt regelen. Mijn ervaring is dat je niet met onmensen te maken hebt. Gewoon vragen.

• Laura

mijn moeder heeft vandaag de laatste bestralings dag, maar ik weet niet of er begeleiding in is, maar ik weet wel dat ze met een taxi elke dag op en neer gebracht kan worden en dat dat nog volledig vergoed wordt. Dat scheelt dan toch weer een heel stuk. Dan dat jij telkens zelf op en neer moet rijden. Misschien is het een kleine tip.

En misschien dat je nu in het begin nog mee gaat met je moeder maar na een week of 2 het langzaam afbouwt om om de dag ofzo mee te gaan.