Balkanker

• Patrick

Ik heb al denk ik een aantal jaren een bultje op mijn rechter bal, ik lees steeds meer over bal kanker enz. en begin me toch zorgen te maken….

Na wat zelf onderzoek heb ik ook een 2de bultje ondekt, maar het vreemde is dat ik ze gewoon als mijn balzak slap is gewoon geheel vast kan pakken. Dus ze zitten niet ergens bevestigd aan mijn bal. Ze zitten ergens anders aan de binnenkant, maar nu weet ik niet of het nou een spatadertje gewoon kan zijn, of dat ik me echt zorgen moet gaan maken dat ik kanker heb. Ik ben zelf 18 en heb het bultje al 3 jaar geleden gevonden. Sindsdien is het ook niet gegroeid en heb verder ook geen klachten…

Alvast bedankt.

• Tineke

Hallo Patrick,

Waarom ga je niet even langs je huisarts dan weet gelijk of er iets aan de hand is,

en hoef je je misschien geen zorgen meer te maken.

Of vind je het erg vervelend om met deze klachten naar een arts te gaan?

Sterkte en doe het gewoon, groetjes, Tineke.

• Anton

ik heb dit soort dingen ook wel eens gevoeld, bij kanker groeit je bal enorm snel, en het bultje dus ook. Het is naar mijn weten onmogelijk om zolang balkanker te hebben, terwijl niks groeit. Gerenomeerde sites zeggen dat het bultje IN de bal moet zitten, een bultje op de bal is vaak een spermatocele (als ik het zo goed spel..) iets heel onschuldigs, wat pas weg hoeft als het groter wordt.

Ben je ooit geopereerd aan je bal of lies, of daar ergens in de buurt?

• Patrick

Neej ben nooit geopereerd ofzow, en mijn bal heeft geen groter formaat ofzo…

Ik heb al wat meer over spermatocele gelezen, en ik denk dat het zoiets heel onschuldigs is.

Het zijn gewoon echt hele kleine balletjes of knobbeltjes..van nog geen mm die ik gewoon vast kan pakken..Dus ze zitten eigenlijk los aan de wand binnenin ofzo..

In ieder geval bedankt.

MVG

• johan

DIt is een onschuldige kiste waar ik zelf al ruim 11jaar mee door het leven ga! Ik heb er een en de kiste is nog geen stukje gegroeid, maar soms kan hij welgaan groeien. dan word hij oparatief verwijderd.Maak je geen zorgen! groetjes Johan.

• bert

Als je het alsnog niet vertrouwd, gewoon naar je huisarts gaan, en laat hij je doorverwijzen ! Je hoeft niet eens wat te voelen als je balkanker of iets van dien aard hebt! anders blijft het maar aan je knagen, denk ik, en dat is ook niet de bedoeling.