gestopt met roken

• Sandra

Hoi Esther!

Wat fijn dat je het nog steeds vol houdt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan me voorstellen dat bij je bakkie koffie het gemis het grootst is!

Dat je tijd overhoudt is ook logisch,maar een lekker schoon huis is ook nooit weg…..

Misschien een idee……Je houdt nu tijd en geld over…..

Dan wordt het weleens tijd om jezelf op iets lekkers,moois of leuks te trakteren…..

Vind je ook niet.

Dit is zeker een beloning waard toch

Prettig weekend en groetjes van San

• marielle

hoi Esther,

ik lees dit ook al een tijdje mee; nouja een paar dagen haha, maar oke, in elk geval goed dat je dit doet! Voor jezelf, EN voor je omgeving!

Maar sandra zei het al; je houd tijd EN geld over.. ik weet niet of je het al doet hoor, maar eigenlijk moet je het geld dat je altijd aan sigaretten hebt besteed per week, gewoon in een apart spaarpotje ofzo doen.. als beloning voor als je straks, over een half jaar ofzo nog niet gerookt hebt.. dat is dan leuk want dan kun je wat leuks kopen, of als je wat langer wacht een kleine vakantie ofzo.. een jaar niet roken bespaart gewoon ontzettend veel geld tenslotte! En dat is voor dan wel heel leuk..

Mijn moeder had een nieuwe fiets na een lange tijd gestopt te zijn :) (ook weer gezond haha)

Succes in elk geval!

liefs Marielle

• Sandra

Goeie morgen Esther!

Vandaag begint er weer een nieuwe week……

Zet hem weer op he!!!!

Lukt het nog steeds?!

Volhouden hoor!

Groetjes San

• Esther

Hoi San,

Het is en blijft moeilijk maar het gaat nog steeds, het weekend is weer om dat is n.l het moeilijkst.

Hoe is het met jou? Gaat je moeder achteruit of is ze stabiel.

Bedankt voor de steun en zelf ook heel veel sterkte.

Groetjes, Esther.Sandra schreef:

>

> Goeie morgen Esther!

>

> Vandaag begint er weer een nieuwe week……

> Zet hem weer op he!!!!

> Lukt het nog steeds?!

> Volhouden hoor!

> Groetjes San

• heske mv 2 kids

Hallo allemaal,

Misschien heeft Esther (en andere mensen die willen stoppen?) hier iets aan.

Eind november 2002 kreeg ik het bericht dat mijn (rokende) bovenbuurman in het ziekenhuis lag met keelkanker. Ik ben bij hem op bezoek geweest en schrok van wat ik zag. Een uitgemergeld mannetje lag daar in bed, in de war of in ieder geval niet meer helder door de medicijnen. Ik ben er nog een paar keer langs geweest, maar een week na de eerste keer is hij overleden. Dat ik hem zo had gezien, gaf voor mij de doorslag: ik zou stoppen met roken.

Ik rookte al jaren meer dan 2 pakjes per dag en besloot het met auriculo therapie (www.makeiteasy.nl) en een telefonische coach te proberen. De telefonische coach heb ik de tweede keer dat ik haar sprak verteld dat ze niet meer hoefde te bellen, omdat ik totaal geen moeite met stopppen had! Dank zij de auriculo therapie ben ik lachend gestopt met roken en het roken is zodanig uit mijn systeem verdwenen dat ik me niet voor kan stellen dat ik het ooit weer ga doen. Ik ben veel te blij dat ik er vanaf ben!

Iedereen die eigenlijk wel wil stoppen met roken, maar wacht op het goede moment kan ik zeggen dat het goede moment NU is. Een beter moment komt er niet, dus doe het gewoon.

Esther, hou alsjeblieft vol! Je kan het en je beloning komt vanzelf! :)

Groetjes, Francis

• Sandra

Beste Esther,

Zet hem weer op vandaag he…..Je kan het!!!!!!

Groetjes van San.

Beste Francis,

Ik hoop dat je dit leest.

In de eerste plaats zal ik die site een keer lezen,want als dat echt zo'n tovermiddel is dan zouden er nog maar weinig mensen roken.

In de tweede plaats ben ik ik het niet helemaal met jou reactie eens.

Waarom niet:

Het roken op zich kan ook een middel zijn om zelf op de been te blijven.

Jij had je bovenbuurman 1 keer uitgemergeld gezien ,toen er kanker bij hem was ontdekt……

Mijn moeder heeft zwaar longkanker ( al meer als een jaar ) weet je wat je dan allemaal ziet?

Natuurlijk wil ik ook op ten duur wel stoppen met roken,maar deze situatie maakt het onmogelijk.

Trouwens nog mijn complimenten voor jou dat het jou met een lachend gezicht gelukt is om te stoppen met roken!

Groeten van San

• Francis

Hoi Sandra,

Voor mij was het inderdaad een tovermiddel, maar je moet er natuurlijk wel aan toe zijn om een eind aan je verslaving te maken. Veel rokers zijn dat niet, want ze zijn verslaafd. Ik weet er alles van, ik ben zelf ook een zware roker geweest die eigenlijk helemaal niet wou stoppen.

Ik denk ook niet dat het een kwestie van met elkaar eens zijn is. Ik vertel gewoon over mijn ervaring. Natuurlijk reageert niet iedereen op dezelfde manier, dat zie je maar weer.

Ik wens je veel sterkte voor jou en je moeder.

Groetjes, Francis

• Esther

Hallo Francis,

Ik ben zo iemand die altijd alles zelf kan als ik het maar wil en ook deze keer lukt me dat gelukkig aardig, het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt en hoe graag je iets wilt. Maar er is natuurlijk niets mis mee als het jou op een andere manier is gelukt.

groetjes, Esther.

• Esther

He San,

Vandaag precies 3 weken en het gaat prima, ik heb mijn gewicht ook weer onder controle en begin steeds meer de voordelen van het niet roken te zien.

Jij moet nog maar even genieten van je sigaretje je hebt al stress genoeg.

groetjes, Esther

• Sandra

Hoi Esther!

Vandaag alweer 3 weken en een dag gestopt met roken!!!!!!!

Hartstikke goed joh!

En je gewicht onder controle……!!!!!!!!!!!!!

Te gek!Ga zo door!

Fijne dag vandaag!

Groetjes San