Geachte lezers,
Ik ben een jongeman van 20 jaar, en heb naar mijn weten al erg lang (7 jaar ofzo?) een aantal opgezette lymfeklieren in mijn nek.. Ik weet vanmezelf dat ik vroeger altijd 2 lymfeklieren voelde…of knopjes in mijn nek, hoe ik het maar omschrijven wil. Nu ben ik ouder gaan worden, en let je meer op je lichaam, en ging ik ook steeds meer voelen… Aangezien ik zelf nogal last heb van hypochondrie en hyperventilatie, raakte ik nogal in de stress bij het herontdekken van mijn lymfeknopjes.
Ik ben natuurlijk gelijk naar de dokter gegaan, en maar liefst 2 dokters wisten mij te vertellen dat dit echt niets was om mij zorgen over te maken, ook omdat ik verder geen symtomen heb, en het nooit heeft gegroeit of wat dan ook. Nu blijf ik toch een beetje bang… maar wil ik liever ook niet een voledig onderzoek, omdat dit alleen maar meer stress mee geeft… Ik hoop dat hier gewoon iemand is die een goed antwoord kan geven op mijn vraag.
Zijn er meer duidelijke symtomen van hodgkin, en is het mogelijk om het al zolang te hebben, zonder ook maar iets te merken? Alstublieft geen antwoorden als “ga gewoon naar het ziekenhuis/dokter” hier heb ik namelijk niks aan, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..