hodgkin vervolg

• Laura

Hoi lieve mensen,

Vandaag kregen we het verschrikkelijke bericht dat de artsen niets kunnen doen aan het virus wat zich in het hoofd van mijn man heeft genesteld!! Het virus is een hele zeldzame vorm waar geen remedie tegen is. Het heeft kunnen toeslaan toen mijn man door alle chemo's zijn weerstand helemaal verloren had. Nu wachten we nog op een gesprek met de huisarts die met ons de hele verdere gang van zaken doorneemt. mijn man gaat ondertussen met grote stappen achteruit en heeftzich al helemaal bij de situatie neergelegd. Ik kan nu alleen maar verdrietig zijn en zorgen dat ik onze dochter zo goed mogelijk opvang, verder ben ik gewoon helemaal leeg en weet niet wat te doen. Bedankt alvast dat jullie mijn verhaal willen lezen.

Groetjes Laura.

• sandra

Hallo Laura,

Wat verschrikkelijk nieuws voor jullie. Ik kan niks zeggen om jullie verdriet te verzachten maar wil jullie wel heel veel sterkte toewensen. Ik weet hoe het voelt als je te horen krijgt dat iemand die je zo na staat heel ernstig ziek is. Nogmaals heel veel sterkte.

Sandra.

• Maria

Lieve laura,

Heel erg veel sterkte, wat een afschuwelijk bericht, en wat moeilijk om dit samen met je dochter mee te moeten maken. Ik hoop dat jullie veel steun bij elkaar vinden. Mijn moeder is nu 2 jaar geleden heel onverwacht overleden. Ze ging nietsvermoedend het ziekenhuis in voor een kijkoperatie en 3 dagen later wisten we dat ze nog maar een paar weken te leven had. Toch hebben wij een fantastische tijd gehad. Ik ben elke nacht bij haar blijven slapen, naast haar in het ziekenhuis. We maakten het dan samen toch gezellig, aten samen een beschuitje, lazen samen de vele post, aten af en toe een ijsje, ik deed haar haren enzo, we praatten veel maar hielden soms ook alleen elkaars hand vast etc etc. Ik heb in die periode alles opgeschreven in een boekje, ook dingen die ze zei, waarden en normen waar ze veel aan hechtte, uitspraken ed, de tijd gaat nml zo snel. Probeer alsjeblieft het allermooiste en beste uit deze tijd te halen, hoe moeilijk dat nu ook klinkt misschien. Maar echt, ik kan je verzekeren, dat ik doordat we zo'n fijne tijd gehad hebben, veel te kort en afschuwleijk natuurlijk, maar toch daar nu nog enorm veel kracht uit put. Ik weet dat mijn moeder omringd door mij, mijn broer en heel veel liefde is gestorven, dat verzacht.

Kom op meid, ik heb nu 2 jaar later nog steeds een enorme kracht die ik van mijn moeder krijg en at is begonnen op het moment dat ik haar kwijtraakte, ik voel haar aanwezigheid echt, maar wij hdden ook afgesproken dat we in gedachten altijd bij elkaar zullen zijn. Misschien klinkt dit zweverig, maar dat ben ik niet hoor.

Concentreer je vanaf nu alleen nog maar op je man en dochter. Nu kan je dit nog doen, ook voor je dochter zal dat fijn zijn. Ik weet niet hoe oud ze is? ZXelf had ik destijds een dochtertje van 1,5. En bespreek al je vragen met de artsen, maak gewoon een afspraak met ze als je ze in de gang ziet lopen of vraag naar een maatschappelijk werkster binnen het ziekenhuis. Schroom NIET om te vragen!!!

Heel veel sterkte en kracht toegewenst. Dit mag allemaal niet voor niets gebeuren, hier moet jij iets positief uit gaan halen, uit liefde en respect voor je man.

Als je nog vragen hebt, mail me gerust!

Daag,

M

Laura schreef:

>

> Hoi lieve mensen,

> Vandaag kregen we het verschrikkelijke bericht dat de artsen

> niets kunnen doen aan het virus wat zich in het hoofd van

> mijn man heeft genesteld!! Het virus is een hele zeldzame

> vorm waar geen remedie tegen is. Het heeft kunnen toeslaan

> toen mijn man door alle chemo's zijn weerstand helemaal

> verloren had. Nu wachten we nog op een gesprek met de

> huisarts die met ons de hele verdere gang van zaken

> doorneemt. mijn man gaat ondertussen met grote stappen

> achteruit en heeftzich al helemaal bij de situatie

> neergelegd. Ik kan nu alleen maar verdrietig zijn en zorgen

> dat ik onze dochter zo goed mogelijk opvang, verder ben ik

> gewoon helemaal leeg en weet niet wat te doen. Bedankt alvast

> dat jullie mijn verhaal willen lezen.

>

> Groetjes Laura.

• maakt niet uit

He meis,

Het is een hel waar je doorheen gaat. Niet alleen voor jou maar ook voor de naaste familie. Je ziet het leven aflopen en je kunt het niet stoppen. Mijn broer is er ook zo aan toe. Hoelang nog? 2 weken? 3 weken? Een week? Mijn broer is er met z'n kop nog zo goed bij dat ik af en toe wens dat het anders is. M'n schoonzusje houdt zich ongelooflijk goed, Ze hebben samen nog een kindje, hij is 1 week na de uitslag van kanker geboren, misschien is dat haar redding.

Anyway, mijn nieuws maakt het voor jou niet makkelijker, maar ik kan me zo goed voorstellen hoe het er in jouw gezin aan toegaat.

Ik praat er met m'n broer niet over, hij is niet zo'n prater. Maar met m'n schoonzus praat ik wel en zij wil dat ook, zij geeft ook aan wanneer ze wil dat iemand even (al is het maar een half uurtje) dat jochie bezighoudt zodat ze ongestoord m'n broer kan wassen. Zo ver is het al.

Ik hoop voor jou dat je heel veel mensen om je heen hebt. Deze mensen kunnen af en toe teveel zijn maar geef dan zelf aan dat het teveel is, niemand zal je dat kwalijk nemen.

Sterkte!

• Laura

Bedankt allemaal voor de lieve reacties, mijn man is inmiddels al zover heen dat hij morfine en nog een middel krijgt om rustig te blijven. Al z'n laatste wensen hebben we kunnen vervullen. Z'n zusje is zwanger van hun eerste kindje en heeft hem gelukkig nog kunne vertellen wat het wordt en hoe het gaat heten. Hij heeft afscheid kunnen nemen van degene die hij nog wilde zien. We kunnen inmiddels al geen contact meer krijgen met hem en kunnen nu alleen nog maar wachten op…

Hij heeft gelukkig geen angst meer, hij heeft een moment gehad dat hi heel ver weg is geweest. We dachten echt dat het gebeurd was maar hij kwam nog weer terug en vertelde dat hijniet meer bang is en dat hij er klaar voor is. Mijn verstand zegt dat het zo goed is maar mijn hart denkt daar heel anders over. Ik weet niet wanneer ik weer op deze pagina kijk maar iedereen die dit leest alvast bedankt.

Groetjes Laura.

• Laura

Mijn man is zondagmiddag tegen half vijf rustig ingeslapen. Hij heeft gelukkig geen pijn gehad en omringd door al zijn geliefden is hij gestorven. Het is zo raar maar ik heb een gevoel van rust over me heen gekregen die ik niet kan verklaren. Bij elke beslissing die ik de afgelopen week heb moeten nemen voor zijn uitvaart leek het net of ik steeds de bevestiging kreeg dat het goed was zo. Gisteren hebben we met een hele mooie uitvaartdienst afscheid van Klaas genomen. Ik heb alles kunnen regelen zoals Klaas dit graag zou willen. Er waren ook enorm veel mensen die hem de laatste eer hebben bewezen. Dit geeft toch wel een heel goed en warm gevoel. Het blijft alleen voor mij zo raar dat ik heel rustig ben gebleven en zelfs mensen heb kunnen troosten. Ons dochtertje van vier kijkt nu elke avond naar de sterren en de eerste ster die verschijnd is die van haar papa. ik ben ook wel zo trots op haar, ze heeft nadat ze Klaas wat hadden laten zakken zelf wat schepjes zand op de kist gegooid.

• sandra

Als eerste gecondoleerd met het verlies van je man. Wat verschrikkelijk voor je en je familie. Er zijn geen troostende woorden te vinden als je zulk verlies moet meemaken. Heel veel sterkte.

Sandra.