Al eerder had ik mijn verhaal verteld inzake mijn moeder die alvleesklierkanker heeft. Hierbij een kleine update over hoe het nu gaat.
Ik zie mijn moeder bijna dagelijks achteruit gaan helaas. Een hele tijd leek het alsof de ziekte zich niet verder verspreide omdat mijn moeder wel verschijnselen van vermoeidheid had en ook af en toe pijn maar dat leek op hetzelfde niveau te blijven. De laatste paar weken gaat het echter heel snel. Mijn moeder is heel veel afgevallen omdat ze vaak alleen al bij de gedachte aan eten misselijk wordt. Zo heel veel eet zij dus niet meer per dag. Ook is zij heel snel moe en slaapt heel veel per dag. Dit komt natuurlijk ook door de morfinepleister en pillen. En ondanks al deze medicatie heeft zij toch nog vrij veel pijn. In haar rug of maag. Mijn moeder is een heel positief ingesteld persoon maar ik merk de laatste tijd dat ze toch steeds wat depressiever wordt (wat natuurlijk wel logisch is). Ze is pas 62 jaar en had haar leven samen met mijn vader toch heel anders voorgesteld. Probeer er zoveel mogelijk heen te gaan en zoveel mogelijk te doen. Maar het is moeilijk. En we praten over van alles en lachen en huilen samen maar de gedachte dat mijn moeder er over een tijdje niet meer zal zijn vind ik verschrikkelijk.
Ook alle andere wil in enorm veel succes wensen want ik heb heel veel schrijnende gevallen gelezen op dit forum. Sterkte allemaal.
Sandra.