Bloed spuwwen=kanker?

• Ella

Vanmorgen had ik iets in de keel zitten, ik schraapte mijn keel en spugte wat ik normaal dacht slijm te zijn, nu opeens wat slijmerig bloed uit. Helderrood. Ik schrok me te pletter. Daarna kwam geen bloed meer. Ik voel wel wat in mijn keel, maar dat kan misschien ook inbeelding zijn omdat ik me er nu de hele tijd op concentreer. Wel heb ik het idee dat als ik slik dat er iets in de weg zit, slijm denk ik dan.

Ik rook nu zo'n 12 jaar, het ene moment meer dan het andere, ook wel eens vaker gestopt, maar helaas telkens weer begonnen. Na dat bloedspuugje van vanmorgen heb ik meteen mijn halfvolle pakje sigaretten weggegooid. Ik hoef ook niet te hoesten, ben ook ietwat verkouden, maar dan nog waar kwam dat bloed vandaan?

Kan dit duiden op keelkanker of zelfs longkanker? Bij mijn pa is dit jaar longkanker geconstateerd en hij moest ook bloed opspuwwen, maar hij had ook pijn op de borst.

Ik vind het heel eng en hoop natuurlijk dat het geen kanker is, ben ook best bang.

Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen.

Liefs

Ella

• jill

hoi Ella,

ik zou er zeker even mee langs de dokter gaan.. was het maar éénmalig? of is het nog vaker voorgekomen? Het kan ook zijn dat er ‘gewoon’ wat stuk is in je keel.. of in je mond… een wondje ofzo. Ook omdat je zegt al verkouden te zijn. Maar een bezoek aan de huisarts kan nooit kwaad.. Probeer alleen je er niet al te druk over te maken. Ga niet gelijk van het ergste uit.. en van die zenuwen word je alleen maar stapelgek en daar schiet je verder niets mee op. Makkelijk gezegd;) ik weet het, maar wel de waarheid.. dus ga even naar de huisarts, zodat deze er naar kan kijken!

succes,

Jill

• Son.

Ik ben geen dokter ,maar spreekt uit ervaring,dit kleine sypmtoom kan bleek bij mijn man longkanker te zijn,en om je angst weg te halen en er anders snel bij te zijn,dit is alleen met een endoscopy ik kan het niet eens goed schrijven te zien.

inkijk dus,door er snel bij te zijn,want met longkanker zal je niet zo gauw pijn voelen,dus of je hele leven wordt omgegooid of je bent gerust,wees eerlijk tegen de dokter dat je je zorgen maakt,liever 10 keer voor niets