Hodgkin

• Laura

Hoi Lieve mensen, Wat een nare en verschrikkelijke verhalen allemaal en wat is het goed om te weten dat deze site bestaat. Mijn man ( 33 jaar ) heeft al 12 jaar de ziekte van hodgkin, na de eerste keer is het bijna 5 jaar weggeweest maar daarna komt het met regelmaat terug. Nu hebben we helemaal leren leven met de ziekte hoe raar dat misschien ook klinkt. Het is nog steeds te behandelen met verschillende soorten chemo. Sinds april dit jaar heeft hij echter hele rare uitvals- verschinselen aan zijn linkerkant. De motoriek laat hem in de steek en het praten wordt ook steeds moeilijker. Afgelopen week is er een biopsie gedaan waarbij ze een stukje weefsel uit zijn hersenvlies en hersenschors hebben gehaald. Vandaag hebben wij hier de uitslag van gekregen en nu is het waarschijnlijk een virusinfectie.

Kent iemand deze gevolgen van een chemo ?? We hebben een dochtertje van 4 jaar en we zijn zo eerlijk mogelijk tegen haar en wij hebben het idee dat zij er aardig doorheen “fietst”, mijn tip aan andere ouders is dan ook betrek Uw kinderen er zo veel mogelijk bij en geef ze een rol in de eventuele verzorging van de persoon die ziek is. Onze dochter is steeds vol trots dat ze weer eens iets voor papa gedaan heeft. Verder wens ik een ieder heel veel sterkte met alles wat jullie mee moeten maken en probeer zoveel mogelijk met elkaar te blijven praten.

Groetjes Laura.

• webredacteur

Beste Laura,

kijk eens op de nieuwe website www.kankerwiehelpt.nl. Misschien vindt u daar meer informatie?

hartelijke groeten en sterkte met uw man,

CP, webredacteur kankerwiehelpt.nl