uitzaaing op hoofd

• c.goeth

Wie heeft dit ook meegemaakt??Ben 2,5 jaar geleden geopereerd, borstkanker, schildwachtklieronderzoek gehad, geen uitzaaiingen. Preventief 6 weken bestraling + slikken tamoxifen.Genezen, dacht ik. In februari een bult op mijn hoofd binnen 1 week. Chirurg dacht aan vetbult of cyste. Nee dus, borstkankeruitzaaiing. Mijn leven staat voor de 2e keer op zijn kop. Inmiddels behandeld d.m.v. radiotherapie, maar niemand die mij kan vertellen hoe het mogelijk is een botuitzaaiing op je hoofd te krijgen als er tijdens de borstoperatie geen uitzaaiingen zijn geconstateerd?

• Marijcke

Allereerst: wat een vreselijk nieuws dat je in februari gekregen hebt!

Helaas kan het zo zijn dat een paar kankercellen destijds ontsnapt zijn aan de bestraling. Deze kunnen zich ergens anders in je lichaam genesteld hebben en zich daar rustig gehouden hebben, mogelijk door de tamoxifen. Waarom ze na 2,5 jaar opeens weer zo snel gaan groeien is moeilijk te zeggen. Misschien dat er toch een verandering in de kankercellen is opgetreden waardoor ze opeens weer aan je natuurlijke afweer tegen kanker konden ontsnappen.

Ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt, dus ik kan je weinig meer vertellen, maar misschien heb je wat aan de volgende site waar veel lotgenoten komen:

www.borstenforum.nl

Heel veel sterkte!