Lactulose

• Sjengske

Hoi,

Mijn vader, (80 jr, longkanker, bezig met de tweede keer 5 chemokuren) heeft last van obstipatie en krijgt hiervoor Lactulose. Nu kost dat spul meer dan 10 euro per flesje van 300 ml., en zo breed hebben mijn oudjes het niet. Weet iemand een alternatief??

Alvast bedankt, Sjengske

• Bea

Hallo Sjengske

Lactulose is inderdaad erg duur maar wel de beste oplossing.

Ik ben werkzaam in de zorg en een goedkopere oplossing zijn psyllium-vezels, dit zijn vezels die je moet mengen met water, dit werd altijd vergoed maar de eerste keer moet je wel een bijdrage betalen, ik zou de huisarts wel even vragen naar deze mogelijkheid, en wat de eventuele bijdrage is.

groetjes en sterkte, Bea

• jill

hoi Sjengske,

in het geval van je vader is het toch chronisch; word het zelfs dan niet vergoed? het is inderdaad duur spul helaas. Ik moest de eerste fles betalen en daarna niet meer. De bonnetjes van de flessen moet je trouwens wel bewaren; als er veel van dat soort kosten zijn; zijn ze wél aftrekbaar van de belasting. Op die manier zie je er toch nog wat van terug…

groetjes jill

• Yvon Bosman

Dan kan je het beste Sennocol via de huisarts vragen en deze zijn veel beter dan lactulose dinges, want die had mijn man ook toen gehad (hij is 2 jaar geleden overleden aan borstwervelkanker!). Lactulose helpen niet en het beste is Sennocol nemen (groene pilletjes, alleen voor het slapen gaan innemen). Ik vind het gewoonweg ziekelijk belachelijk dat men bijna van alles zelf moet betalen!!!

Mijn moeder heeft leukemie, 15 jaar lang, en nu is ze broodmager en ze krijgt die speciale voeding ook niet vergoed en dan moet ze 2 keer per dag nemen, en 1 klein pakje (ter grootte van een pakje chocomel van de Nutricia) kost 5 euro!! Dus moet ze elke dag 10 euro betalen ……..

Sterkte met uw vader!

Liefs van Yvonne

• nel

Mijn moeder gebruikt lactulose en de pakjes nutriciadrank.De huisarts moest een machtiging afgeven aan de verzekeraar en ze krijgt nu alles vergoed.

( gewoon ziekenfonds).

• Sjengske

Bedankt allemaal. Ik zal eens met de huisarts gaan praten.

Groetjes, Sjengske

• Yvon Bosman

Bedankt, dat ga ik haar doorgeven! Dikke zoen!