Longkanker vader koorts

• Ella

Bij mijn pa is sinds februari longkanker vastgesteld, een tumor achter de longen, kleincellig. Zijn chemo heeft hij al achter de rug en nu moet hij nog 2 dagen bestraling krijgen (in totaal heeft hij 6 weken lang dagelijks bestraling gehad). De laatste week heeft hij dagelijks koorts en voelt hij zich nog belabberder dan normaal. Hij is al 75 en niet meer zo fit. Nu heeft hij het heel erg koud, last van koude rillingen. De verwarming moet op sauna temperatuur en nog heeft hij het onder 2 dikke dekens koud. Hij ziet ook niet zo goed uit. Eten en drinken gaat hem moeilijk af omdat hij pijn heeft in de slokdarm van de bestralingen.

De arts zei dat hij als hij zich nog zo voelde moest worden opgenomen, maar hij zegt dat hij de laatste 2 bestralingen nog moet afmaken.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes

Ella

• jill

Hoi Ella,

als het moet kunnen die laatste 2 bestralingen ook vanuit het ziekenhuis! Dan brengen ze hem en halen ze hem gewoon. Dit komt vrij vaak voor op de oncologie afdeling in het ziekenhuis! Zoals je het schrijft, moet hij écht naar het ziekenhuis! Vooral als hij al verzwakt is door de chemo! Ik zou zeker nog eens aan de bel trekken bij de arts.. dat ze in elk geval IETS doen…

sterkte,

jill

• Cis

Beste Ella,

Ik kan me voorstellen, dat je je zorgen maakt.

Het lichaam reageert op de chemo en de bestralingen, en dat is geen pretje.

het lichaam verzwakt ook snel in deze situatie.

Wat je beschrijft, kan ik me ook herrinneren van mijn vader.

Zorg dat hij toch blijft drinken, al is het pijnlijk.

En misschien toch op laten nemen, en dan kunnen ze een infuus aan leggen.

Ik wens je heel veel sterkte,

Ciska

• John

Bij mijn vrouw is na de 2e chemo zijn ook die verschijnselen van koude rillengen en koorts voorgekomen, ze is toen opgenomen in het ziekenhuis en heeft een anti biotica kuur gehad en nieuw bloed( twee zakken) daarna voelde ze zich stukken beter.

in iedergeval sterkte

john

• wilma

mijn vader lag in het ziekenhuis voor 5 omleidingen van het hart en we horden 3weken later de operatie ging niet door ze hadden een longtumor ontdekt klein celig wat schrok ik en 24december zeiden ze je bent uit behandeld zo erg was het al ik heb mijn vader in huis genomen want hij woonden alleen hij heeft bij ons 5chemokuren gehad en dat slaat erg goed aan we zijn nog naar de kermis geweest met ze alle en op de scooters rondtjes wezen rijden was erg leuk en toen zei pa ik heb een koud hoofd en kreeg ook dikke voeten van de vocht en ze werden steeds dikker we hebben de dokter gebeld en hij moes naar het ziekenhuis toe hij werd opgenomen hij had er ook suiker ziekte bij gekregen dat was 25 is erg hoog en we hoorden hij had uitzaaingen in de lever hij kreeg morfine spuiten en twee weken later is die overleden dat was 25juni 2004 maar hij is vredeig heen gegaan het doet wel zeer ik mis hem heel eg

• Ella

Beste Wilma,

Gecondoleerd met het verlies van je vader. Vreselijk, ik wens je veel sterkte!

Ik denk dat het voor jou een geruststelling is geweest dat hij vredig is gegaan en dat je nog zoveel voor hem hebt kunnen doen. Niettemin is het overlijden van een ouder vreselijk. Woorden schieten te kort om je te steunen en ik hoop dat je in je omgeving genoeg steun krijgt en ook de mogelijkheid om je verdriet te delen.

Met mijn pa gaat het niet zo best. Hij blijft dagelijks koorts hebben en heeft gisteren zijn zoveelste antibioticakuur gekregen. Volgende week moet hij voor foto's om te zien hoe de chemo en bestraling hebben gewerkt.

Nogmaals veel sterkte en bedankt voor je reactie.

Liefs

Ella