Borstkanker???

• sas

Beste allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een wondje onder aan mijn borst wat niet wil weg gaan? Er komt wel een korstje op, maar elke keer gaat het weer open. Op de plaats van dit korste zit wel mijn bh, zou het zo kunnen zijn dat een wondje dan moeilijker kan genezen? Op de site van het CZ heb ik gelezen dat als een wondje op je borst niet weggaat je onmiddelijk de arts moet raadplegen…

Het vervelende is alleen dat er wel een korstje op komt maar dat het er vervolgens weer afgaat??

Wie kan mij advies geven?? Heb al twee vriendinnen verloren aan borstkanker, beide 25 jaar. Ik ben zelf ook pas 28

Groetjes en alvast bedankt!

Miranda

• jill

Hoi Miranda,

aan borstkanker zou ik niet denken; maar het wondje is wél irritant zou ik zo denken; het moet toch een keer dichtgaan? dus naar de huisarts gaan kan zowiezo geen kwaad!

Jill

• Araucaria

Hoi Miranda,

Ik had een plekje/wondje op mijn schouder wat maar steeds weer open ging, dan weer wat bloedde, vervolgens kwam er weer een vliesje/korstje op en na een poosje begon dit alles weer opnieuw.

Om een lang verhaal kort te maken, het bleek een melanoom te zijn, een vorm van huidkanker. Ik wil je absoluut niet bang maken, maar wil je wel duidelijk maken dat je hier hoe dan ook mee naar de dokter moet gaan.

Dit is niet iets wat zo hoort te zijn, en het gaat ook niet over.

Laat er dus naar kijken.

Misschien blijkt het niks te zijn of iets onschuldigs, maar dan weet je het wel zeker.

Want ik kan je vertellen; onzekerheid is killing!

Dus pak al je moed bij elkaar en ga naar de dokter.

Ik hoor graag van je hoe het was bij de dokter.

Succes en sterkte.

gr. Arau

• sas

Hallo!!

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Ik heb vanmorgen even contact opgenomen met de huisarts om het allemaal even uit te leggen en te vragen of het nodig is om langs te komen. Ze vertelde mij dat het moeilijk is dat een wond kan genezen omdat de beugel van mijn BH hier steeds op zit, hierdoor gaat het schuren en heeft dus geen kans om te genezen! Ik heb een ontzettende fijne huisarts en zij weet dat sinds het verlies van twee vriendinnen ik behoorlijk angstig ben geworden! Mag nu een week geen BH dragen zodat de wond kan genezen. Volgende week ga ik trouwen en dan is het toch wel prettig als ik een BH aan kan!! Ik wil jullie nogmaals hartelijk danken en ben nu toch weer een beetje gerustgesteld!!

Groetjes,

Miranda

• Araucaria

Hartstikke fijn dat je gerustgesteld bent maar bij twijfel gewoon weer naar je huisarts gaan!

En ga nu maar genieten van de voorpret van dat wat de mooiste dag van je leven moet worden!

Ik wens je een super dag met ontzettend mooi weer en voor daarna een lang, gelukkig en vooral gezond leven met je man!

gr. Arau