Raad Teelbalkanker

• Michael

Hallo,

ik heb vorig week een knobbel ontdekt op mijn teelbal en ben ermee naar de huisarts gegaan. Die durfde er geen uitspraak over te doen en heeft mijn doorverwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. Hij gaf wel aan dat er wel een mogelijkheid bestond voor teelbalkanker.

De volgende dag ben ik weer naar mijn huis arts gestapt omdat ik een aantal knobbeltjes had ontdekt rond mijn middenrif, onderrug en lies.

Hij gaf aan dat ik eerst moest wachten op de uitslag van die echo en dat ik die echo wel snel moest laten doen.

Ik heb donderdag a.s. een afspraak om die echo te laten maken.

Heeft iemand van jullie dit ook of weten jullie er iets meer van af.

Ben radeloos, vooral omdat ik weinig tot geen antwoord krijg van mijn huisarts.

Groetjes,

Michael

• jill

hoi Michael,

je huisarts kán je geen antwoord geven op dit moment. Als hij iets zegt, en het blijkt niet zo te zijn; dan heeft hij je of hoop gegeven op positief nieuws. En als hij zegt dat hij denkt dat het slecht is, dan zit je dagen in de rats en ga je misschien al helemaal denken dát het écht zo is.. en als het dan niet is, dan heb je psychisch een flinke tik gehad, die niet nodig was. Dus hij kan gewoon niets zeggen omdat hij het niet weet. De enige tip die ik jou kan geven is; máák je niet druk; als de uitslag negatief is, kun je toch beter nog maar even genieten van de tijd dat je het niet wist? en als de uitslag goed blijkt te zijn, dan heb je je voor niets ongerust gemaakt. Ik weet wel dat het lekker makkelijk gezegt is, zelf heb ik het ook moeten leren. Wat sneller werkt; véél afleiding.. plan je dagen lekker vol tot en met de donderdag en zorg dat je niet te veel alleen bent.. anders maak je jezelf helemaal gek!

sterkte in elk geval!

• Michael

Dank je wel voor je geruststelling!!!!

Wat mij aan het denken zette was het feit dat ie op de andere knobbels ook geen antwoord wilde geven.

Maar goed……………

Ik ga `s flink mijn dagen inplannen.

Nogmaals thanks!

Michael

• teegha

Heb je die echo nu al laten maken??

En zo ja, hopelijk had je goed nieuws!

• Michael

Hoi,

bedankt voor je reactie………..

ik ben geweest en ze hebben wel een kieste gevonden.

Gelukkig zat deze kieste net 5 milimeter van mijn teelbal vandaan. Dus op mijn bijbal.

Maar ik ben onlangs weer naar de huisarts geweest omdat ik rondom mijn borst en buik diverse gevoelige en niet gevoelige knobbels heb ontdekt………Hij heeft mij doorverwezen naar een chirurg. Ik ben benieuwd wat daarvan terechtkomt.

Maar ik maak me gelukkig niet zo druk meer………..dat knobbeltje op mijn bijbal bracht toen wel erg veel angst naar boven. Maar goed……..gelukkig was het niet kwaadaardig………..

Groetjes, en nogmaals bedankt voor je reactie.

Michael