witte bloedlichaampjes

• dochter

Mijn vader heeft longkanker hij heeft nu twee chemo's gehad de volende kan niet door gaan omdat hij te weinig witte bloedlichaampjes heeft aangemaakt nu is mijn vraag is er ook een bepaald voedsel wat je kunt eten wat het bevorderd

• marielle

nee.. helaas niet…. je rode zijn beinvloedbaar.. je witte helaas niet… Eventueel, als het vaker voor komt, kunnen ze hem injecties gaan geven van neupogen of iets dergelijks. Dat bevordert de aanmaak van die cellen. Soort pepmiddel.. Maar zelf kun je helaas niets doen. Je kan het ook niet voelen ofzo… Alleen merken in de zin dat je misschien sneller ziek word, maar niet echt dus…

sterkte in elk geval

marielle

• Ingrid Hardjokoesoemo

Hallo,

Ik wil jou, je vader en de rest van het gezin heel veel sterkte toewensen en ik hoop echt dat er een oplossing is gevonden betreffende de witte bloedlichaampjes. We denken aan jullie.

Alle goeds Ingrid Hardjokoesoemo

• marielleke

het is vrij normaal dat de witte bloedplaatjes met chemo te laag is dit komt vanzelf weer goed waarschijnlijk kan de volgende chemo wel doorgaan. mijn vader had hier ook last van toen hij chemo kreeg.