update mijn mama....(longkanker met uitzaaiingen in haar knie,bekken)

• Ramona25

Update mijn moeder:

Ze hebben haar gisteren “getekend”voor haar bestraling die ze gaat krijgen.

Ook heeft ze voor 2 keer per dag om de 12 uurtjes morfine 20 mg gekregen alleen heeft ze na die paar uurtjes sufheid en slapen gelijk weer pijn dus mag ze zonodig 3 per dag slikken en als het echt niet om uit te houden 4 per dag slikken.

Ze krijgt de zwaarste bestraling genaamd: Dione.

De dokter had haar verteld dat ze deze eenmalig maar zou krijgen en dat ze een week ERGE pijn zou krijgen ervan en dan moet de pijn weggaan…

Ze gaan bestralen bij haar linkerknie en haar liezen…

Van de week huilde ze zo erg dat ze zei ik wil niet nog meer pijn ik wil niet meer…

Het brak me hart om haar zo te zien maar ze kropt alles zo op…

Maar ze gaat het wel doen en ze krijgt de bestraling op 24 maart smorgensvroeg…

Ik hoop maar dat het gaat helpen….

Wat meer kunnen ze voor haar niet doen :(

Gr Ramona

• Chris

Hoi Ramona,

Jeetje ik moest wel ff slikken dat ik je bericht las. Het is erg herkenbaar.

Nu maar hopen dat de bestraling haar idd helpt!

Mijn moeder heeft ook heel veel pijn gehad, en zij was echt niet iemand die je snel hoorde zeuren over pijn. Ook zij kreeg morfine…troep is het…maargoed het gaf wel enige verlichting. Het nadeel ervan vind ik zelf dat iemand idd suf wordt en daardoor is het toch moeilijker om contact te maken.

Ik wens julie heel veel sterkte de komende tijd!

Groet

Chris

• Spikkel

Hoi Ramona,

Ik heb al op je vorige berichtje gereageerd, met die vraag over die uitzaaiingen, maar nu las ik dit berichtje en moest ik er aan denken dat het vandaag 24 maart is, hoe is het gegaan?

Ben zelf ook naar de DdH geweest vandaag, maar dat was voor een nagesprek met de dokter en dus niet meer voor behandelingen, ik hoop voor jullie dat het bij jullie allemaal goed uit zal pakken enne.. je mag me altijd mailen: stippeltje5@hotmail.com

• Ingrid Hardjokoesoemo

Hallo Ramona,

Ik heb net je bericht gelezen over je moeder, wat vreselijk dat haar en jullie dit overkomt, want ik zeg altijd je bent samen ziek. Ik heb zelf tien jaar in de zorg gewerkt en ook al heel wat mensen te maken gehad die kanker hadden, nu heb ik een goede vriendin van mij die geen natuurlijke rem heeft tegen kanker, zij krijgt het gewoon en een goede bekende van ons had in de eerste instantie ook longkanker en nu ook uitzaaiingen in zijn bekken. Het is zo'n afschuwelijke rotziekte, zelf noem ik het een sluipende moordenaar, want het sluipt je op. Ik geloof direct dat je moeder af en toe zegt dat ze niet meer wil, geen pijn en als dochter of familielid voel je je zo machteloos, want niets is erger dan een moeder, of familielid te zien met zo ontzettend veel pijn. Ik hoop dat je mamma de kracht kan blijven houden om te knokken, want je moet vechten tegen kanker, letterlijk en figuurlijk. En ik heb gelukkig ook meegemaakt dat de strijd dan wordt gewonnen, want de wonderen zijn echt nog niet de wereld uit.

Uit de grond van mijn hart wil ik jou en de rest van de familie en je mamma ontzettend veel sterkte toewensen ik zal aan haar denken, of het helpt, ik weet het niet, maar ze weet in ieder geval dat er ergens op deze aardbol iemand rondloopt die aan jullie denkt en jullie het allerbeste toewenst.

Een hele warme groet vanuit Curaçao van Ingrid Hardjokoesoemo

• Ramona mv Leyla en Riza

Dank je wel…