waarom?!?!

• Ellie

hallo,

Ja het valt allemaal niet mee. Het is ook nooit te zeggen of die ziekte weer terugkomt. Het is ook zo verradelijk. Mijn moeder kreeg het op haar 37e kreeg toen kreeg ze een borstbesparende operatie met bestraling Alles schoon Toch kwam het na 7 jaar weer terug. Dat bleek bij een jaarlijkse controle want eigenlijk was mijn moeder genezen verklaard. Toen werd de hele borst afgezet en volgde er ook een chemokuur. Weer schoon maar nee het kwam na 3 jaar opnieuw terug Tijdens een vakantie kreeg ze last van haar rug en kon niet meer lopen. Uitzaaiiing in het bot. Toen was het een kewestie van tijd maar we hebben toch nog 3 jaar samen kunnen zijn. Pijn heeft ze wel gehad maar dat kunnen ze tegenwoordig goed bestrijden. Dat je moeder geen chemo meer wil dat kan ik wel een beetje begrijpen. het is heel erg zwaar niet iedereen kan dat aan en als ze toch niet mee genezen kan dan is het misschien voor haar wel beter zo. Misschien heeft ze zich daar bij neegelegd.

• Spikkel

Hoi Debbie,

Om te beginnen wil ik je ontzettend veel sterkte wensen, nu en de komende tijd. Ik weet wat je doormaakt meid, en het is een gigantische schok als je ineens te horen krijgt dat je vader of moeder een ongeneeslijke vorm van kanker heeft. Mijn vader bleek ook longkanker te hebben, ongeneeslijk want het zat al in zijn ruggenwervel, en hij is uiteindelijk na twee en een halve maand al overleden.

Maar weet je, hoewel ik begrijp dat je het liefste zou willen dat je moeder doorgaat met die chemo… Onthou goed het is ongeneeslijk, dus des te belangrijker is de tijd die haar nog rest. En dan kan je beter kijken naar kwaliteit dan naar kwantiteit. Dat klinkt heel bot en hard maar geloof me, zo bedoel ik het niet, ik wilde in het begin ook dat mijn vader alles deed om zijn tijd wat op te rekken, en als ze hem chemo hadden aangeboden had ik hem ook gesmeekt dit te proberen. Maar nu ben ik dankbaar dat hem chemo bespaard is gebleven, de doktoren hebben tegen ons gezegd dat chemo echt alleen een laatste red- en rekmiddel is maar wel hel zwaar, want je wordt gewoon vergiftigd en gesloopt. Mijn vader kreeg ook steeds meer pijn op het laatst, en uiteindelijk was het zien en meemaken van de aftakeling zwaarder dan zijn overlijden, dus laat je moeder alsjeblieft zelf beslissen over wel of niet doorgaan met die chemokuur en respecteer haar keuze, ook en vooral juist als ze besluit er mee te stoppen. En echt heel, heel, heel veel sterkte meis.

• Debb

Iedereen bedankt die mij even liet weten dat ik er niet alleen voor sta en dat er mensen zijn die weten wat ik voel!! Bedankt voor het medeleven..

En jullie allemaal die met deze ziekte te maken heeft heel veel sterkte!!!