Kinder van ouders met kanker...

• lianne

weet iemand of er een organisatie is voor kinderen van ouders die kanker hebben of een andere terminale ziekte. En dan doel ik op de leeftijdscategorie 0 t/m 18 jaar.

Mijn vader heeft zelf kanker in een terminale vorm. Ik zit dus nu veel op internet om informatie in te winnen over van alles wat maar met deze rotziekte te maken heeft.

Er is behoorlijk wat te vinden voor kinderen die deze ziekte hebben, maar ik kan niets vinden voor kinderen van ouders die deze ziekte hebben. Bijvoorbeeld een weekendje er tussenuit. Een leuke dag met andere kinderen, lotgenootjes, die elkaar begrijpen.

Weet je iets, een adres of een website, kun je me mailen op boonemeijer@hotmail.com

Groetjes Lianne

• Tonnie

Ik weet dat er bij ons in het ziekenhuis verpleegkundigen afgestudeerd zijn op “kinderen van ouders met kanker.”

Hiervoor is een boekje gemaakt wat zelfs voor een volwassene nog goed is om te lezen.

Als ik weer op mijn werk kom, ik werk in het ziekenhuis, maar ben herstellende van een zware OK zal ik navraag doen waar dat boekje eventueel te bestellen is.

Zelf kun je misschien ook navraag doen.

Het gaat hier om het Waterlandziekenhuis

telefoon 0299 457457 vragen naar afdeling oncologie.

Of via het IKA Amsterdam, daar weet ik alleen geen telefoonnummer van.

Gr en succes Tonnie

• natascha

Er is een website www.kankerspoken.nl en http://www.vokk.nl/jeugdpagina/kind_bestellen.html