door oksels scheren borstkanker?

• Merel

Ik las net in de intermediair van deze week een minuscuul stukje over het verband tussen borstkanker en het scheren van de oksels. Hoe vaker er geschoren zou worden hoe eerder er op jonge leeftijd borstkanker zou ontstaan ! Dit zou komen doordat door scheren kleine sneetjes ontstaan die bij het opdoen van deodorant allerlei chemische conserveringsmiddelen doorlaten

Ik ben eerlijk gezegd nogal geschrokken van dit stukje !

Ik bedoel: wie scheert er nou zijn oksels nou niet? Ik sta niet dagelijks te scheren maar toch…..

En ook benen, en mannen vaak borsthaar… Dan zou bodylotion dat toch ook doen ?

Er staat ook dat andere wetenschappers het een onzorgvuldig onderzoek vinden maarja…aan de andere kant is t natuurlijk ook weer zo dat lichaamshaar er niet voor nix zit?

Is er misschien iemand die hier iets meer van weet ????

Groetjes..

• marielle

hoi Merel

ik heb het niet gelezen; maar volgens mij zijn ze het aan het omdraaien; niet scheren is kankerverwekkend, maar chemische stofjes in deodorant etc is borstkankerverwekkend en dan zou dáár wat aan gedaan moeten worden lijkt me..

maar oke, zo als ik al zei; ik heb het niet gelezen… en ik heb ook zoiets van; “ze zeggen zoveel” .. het zal allemaal wel… als het echt ernstig was; werd het wel uitgebreid gepubliceerd.

groetjes Marielle

• Chris

Huh, niet scheren kankerverwekkend?? Kan je hier iets meer over vertellen?marielle schreef:

>

> hoi Merel

> ik heb het niet gelezen; maar volgens mij zijn ze het aan het

> omdraaien; niet scheren is kankerverwekkend, maar chemische

> stofjes in deodorant etc is borstkankerverwekkend en dan zou

> dáár wat aan gedaan moeten worden lijkt me..

>

> maar oke, zo als ik al zei; ik heb het niet gelezen… en ik

> heb ook zoiets van; “ze zeggen zoveel” .. het zal allemaal

> wel… als het echt ernstig was; werd het wel uitgebreid

> gepubliceerd.

>

> groetjes Marielle

• Jet

Ik las het ook.

Volgens mij is het zo dat uiteindelijk allerlei middeltjes kankerverwekkend zijn. Vooral chemische en synthetische. Het is alleen de vraag in welke mate. Overdaad schaadt. Astbest en radio actief materiaal zijn duidelijk. Bepaalde kleurstoffen ook. Maar er zijn nog zoveel meer middeltjes en stofjes.

Ik heb ook ooit gelezen dat “haar permanenten, blonderen of verven” ook kankerverwekkend kan zijn. De chemische middelen die gebruikt worden kunnen makkelijk de hoofdhuid binnendringen en zo in de bloedbaan terecht komen en dus in het lijf.

Maarja, hoe is het te bewijzen? Hoe groot is het risico?

Roken is in ieder geval (longkanker) verwekkend. Toch hoeft niet iedere verstokte roker longkanker te krijgen.

Kortom. Het lijf zit raar in elkaar en kanker is een rare verschijningsvorm. En we zullen nog lang met raadsels blijven zitten. Zulke berichtjes maken je alleen alert. Ieder moet voor zich zijn/haar eigen keuzes afwegen.

• marielle

:) ik dacht dat ik het fout geschreven had, maar het staat er goed; alleen kun je de nadruk niet zo goed lezen; Niet schéren is kankerverwekkend maar de stofjes wel; snap je ;) ? Niet het ene maar het andere.. tja; ik zie nu dat je het ook anders kan lezen :)

groetjes Marielle

• Chris

ik snap het! ;-)

• Jeroen

Ik zou me niet te veel zorgen maken. Lees ook het stukje op de site van het KWF:

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/pageViewer.jsp?id=3707

• Felix

Toeval of ??? Ik kreeg een mail van een vriend van me die naar een seminair was geweest omtrent borstkanker. Op zijn vraag waarom de oksel de meest frequente plaats was dat er kanker werdt gekonstateerd was het antwoord: Het gebruik van ANTI-TRANSPIRATIE lotions. Dames scheren graag hun oksels waardoor ze kleine wondjes oplopen en dan de anti- transpiranten gebruiken De oorzaak is het chemische middel ALUMINIUM CHLOORHYDRAAT. Oksels, knieholten de liesstreek en achter de oren worden toxische stoffen uitgescheiden . Dit is een waarschuwing voor allen die dit middel gebruiken. Informeer anders of dit waar is. Jeroen schreef:

>

> Ik zou me niet te veel zorgen maken. Lees ook het stukje op

> de site van het KWF:

>

> http://www.kwfkankerbestrijding.nl/pageViewer.jsp?id=3707

• Rietje

Zie De borstkanker informatie pagina ( Belgie )

Zij weerleggen deze onzin

• Jet

Iets waar je het niet mee eens bent hoeft nog niet perse meteen “onzin” te zijn.

Ieder zijn gedachte en mening. Maar het is goed via verschillende bronnen te informeren en aan de hand van die zeer uiteenlopende berichten zelf je keuzes te maken.