nucleair botonderzoek

• EstherB

Hallo allemaal,

Mijn vader is voor het nucleair botonderzoek in de Daniel de Hoed Kliniek geweest in Rotterdam afgelopen donderdag. De artsen die de foto's etc maakte zeiden al tegen hem dat zij hem in geen geval iets mochten vertellen van wat zij zouden zien (postief of negatief). Op 3 maart moet mijn vader terug komen voor de uitslagen. Het is nu alweer 5 dagen na het onderzoek….en stiekem denk ik zelf al een beetje postief gezien ze niet gebeld hebben of iets dergelijks (ik heb nml zelf in mijn hoofd zitten dat als het wat ergs zou zijn (kanker) zij wel eerder aan de bel zouden trekken………of is dit meestal niet het geval?? Kan iemand mij hier meer over vertellen??

Ik blijf jullie op de hoogte houden uiteraard!!

groetjes Esther

• Jeroen

Hoi Esther,

Tja, dat vervelende wachten…

Het ‘lezen’ van een botscan dat is een nauwkeurig werkje. Omdat er zoveel gezien kan worden op een botscan wordt altijd grote zorgvuldigheid in acht genomen, en dat kost helaas tijd.

Binnen de ‘nucleaire’ wereld wordt eveneens het standpunt geheiligd dat half nieuws (positief of negatief) niet goed is. Natuurlijk wil iedereen horen dat er niets aan de hand is, maar het gaat in dit geval om een juiste diagnose.

Ik hoop natuurlijk met je op een gunstige uitslag ( dat noemen ze in het ziekenhuis ‘negatief’ ), maar bedenk dat er gelukkig een heleboel therapieën zijn waar je vader en zijn arts uit kunnen kiezen om elk lijden dragelijk te maken en hem nog een lang en prettig bestaan kunnen bieden.

Hoe is het overigens met je vader?

Groet,

Jeroen.

• EstherB

Hoi Jeroen,

Wederom bedankt voor je berichtje, en je aardige woorden! Ja dat wachten is een ramp………..maar vind het vooral voor mijn vader heel erg vervelend. Hij heeft namelijk hele erge pijn. Nu zijn armen (vooral aanhechting bij de schouders) heel erg pijn gaan doen, kan hij bijna helemaal geen kant op.(zijn benen en rug blijven ook erg pijnlijk)

Daarbij is mijn vader al 12 jaar ernstig hartpatient, en staat hij zelfs op een lijst voor harttransplantatie in de toekomst! Mijn vader is al enorm beperkt in zijn bewegingen (omdat hij de enrgie er gewoon weg niet voor hebt). Maar zelfs met het kleine beetje energie dat hij heeft kan hij nu niks , omdat het lichaam gewoon zo pijn doet!!

Overigens zijn de cardiolen van mening dat deze kwalen niet veel te maken hebben met zijn hartafwijking!!

In iedergeval volgende week weten we hopelijk meer. Ik laat het weten!!

groetjes Esther

• EstherB

Hallo allemaal,

Ik had jullie belooft om de uitslag van mijn vaders onderzoeken hier te melden! Gelukkig is er geen kanker geconstateerd! Nu gaan ze zijn lichaam verder onderzoeken..de doktoren denken nu weer aan reuma…….!!

Ik wens iedereen heel veel kracht,sterkte en liefde toe!!

Esther

• Jeroen

Esther,

Dat is toch een beetje goed nieuws. Al die ellende die je hier op deze site kunt lezen, dat wil je niet.

Ik hoop dat ze verder iets voor je vader kunnen gaan doen en dat hij niet al te veel vervelende aanvullende onderzoeken hoeft te doen.

Wens hem maar sterkte!

Vriendelijke groet van Jeroen.