3a

• Ma

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Welke vrouw heeft ervaring met uitstrijkje/uitslag 3a. De g…coloog vertelde dat er onrustige cellen waren, maar dat de uitslag van het volgende uitstrijkje misschien wel weer 1a kon zijn. En ook dat ik er niets aan kon veranderen. Ik heb een conisatie laten doen, dus ik moet geregeld gecontroleerd worden. En eigenlijk ging ik er ook van uit dat het virus wel verdwenen zou zijn.

wie heeft er ervaring mee, en is mijn ongerustheid terecht?

groetjes Ma

• mmjojo

hoi ma,

als ik het goed begrijp uit je verhaal is er na aanleiding van de uitslag 3a een conisatie gedaan en nu moet je onder controle blijven maar je bent nog steeds ongerust.

ik zelf heb in 1995 ook een conisatie gehad naar de uitslag van pap 5(moest met spoed geopereerd worden)daarna heb ik 2 jaar onder controle gestaan,de eerste 3 maanden werd er elk maand een uitstrijkje gemaakt,en daarna 3xkeer om de 3 maanden en toen nog 1 keer per half jaar en dat 2x.nu in 2003 met het landelijke onderzoek was alles goed.

als ik je verhaal verkeert heb begrepen moet je het maar zeggen.

groetjes mmjojo

• Ma

hoi mmjojo,

De conisatie is al gedaan na de uitslag pap vijf.

Nu zijn er tijdens de controle weer drie uitstrijkjes genomen waarvan de eerste goed was. De tweede was 3a, niet zo rustig dus. Over veertien dagen moet ik weer bellen over de uitslag van het derde uitstrijkje.

Ik maak me dus wel een beetje ongerust. Maar ik vind het fijn voor je dat bij jou alles goed is, een hele geruststelling.

groetjes ma