bultje

• mmjojo

hallo mensen,

ik hoop dat er iemand is die mijn kan helpen of teminste iets op weg.

ongeveer een week(zaterdag)had ik de hele dag iedere keer steken in me hand en onderarm en een verkramp gevoel,de volgende dag ontdekte ik een bultje onder mijn oksel(éést dacht ik aan een onsteking die ik wel vaker hebt aan me andere oksels of liezen)maandag begon mijn hele boven arm een raar gevoel tegeven en woensdag deed mijn linkerborst ook pijn,donderdag avond was in eens de pijn weg en nu vanavond is het weer terug maar niet zo erg.het bultje is ong.1 cm en zit meer onder de huid dan er boven en sinds gisteren lijkt het wel dat het bultje naar binnen groeit rond het bultje word de huid naar binnen getrokken,kan deed borstkanker zijn?????

mijn tante heeft het ook op deze manier ondekt met een bultje onder der arm,ze is nu ook de borst en lymverklieren kwijt,en zelf heb ik al baarmoederkanker gehad,dus jullie begrijpen wel dat ik bang ben.

ik ben al bij de huisarts geweest en die zegt een onstoken zweetklier of talgklier,ik moet wel maandag naar de churigie(of zegt hij dit om mijn niet ongerust temaken)

• Judith

Hoewel je het bultje erg nauwkeurig beschrijft, zal niemand je hier kunnen zeggen, wat het precies is. daarvoor moet je het bultje kunnen zien en bevoelen en bovendien VERSTAND VAN ZAKEN HEBBEN.

De verwijzing naar de chirurg is niet alleen om je gerust te stellen. Ook in geval van een ontstoken zweetklier (hydradenitis suppurativa) is de chirurg degene, die het meest verstand van zaken heeft. De chirurg weet daarentegen inderdaad ook heel erg veel over borstkanker. Hij/zij kan een goed onderscheid maken. Laat dus aan hem/haar merken, dat je ongerust bent en stel je vragen hierover.

Veel sterkte!

• mmjojo

hallo judith,

hartelijke bedankt voor je reactie,

enig zins ben ik wel wat gerust stelt,vooral je uitleg over de chirurg ik dacht echt dat zo iemand dat soort dingen niet deed,ik zal met hem/haar erover hebben wat mijn bezig houd.

ik leg het maar even naast me neer en wacht maandag maar af.

groetjes mmjojo.