Zo ontzettend bang

• Wendy

Twee weken geleden… Ik stond onder de douche en iets aan mijn tepels beviel me niet. Ik kon echter mijn vinger er niet precies opleggen wát me niet beviel. Natuurlijk ga je dan verder kijken. Toen ik mijn linkerborst optilde sloeg mijn hart een slag over: een stukje van mijn tepel trok naar binnen. Snel weer los gelaten, toen niks meer te zien. Maar ja, de eerstvolgende keer deed ie het weer. Snel onder de douche vandaan gegaan en verteld aan mijn vriend wat ik had gezien. Ik heb bij mijn de inmiddels alweer twee jaar geleden overleden moeder van mijn ex-vriend van heel dichtbij meegemaakt wat borstkanker voor ellende met zich mee brengt. En dat was dan ook het eerste wat onder die douche door mijn hoofd schoot. Mijn vriend raadde me aan te wachten tot mijn menstruatie. Misschien had het daar wel iets mee te maken… Maar nee, ik werd ongesteld en het ging niet weg. Inmiddels had ik ook kleine bultjes op mijn beiden tepels gekregen. Afgelopen woensdag ben ik naar de huisarts gegaan. De bultjes waren normaal, maar de tepel hoort niet in te trekken. Goh? Dat snapte ik ook wel. Dus moest ik een afspraak maken bij het ziekenhuis voor een mammografie. O, wat had ik graag gehad dat ze had gezegd dat er niks aan de hand was. Maar nee, 1 maart moet ik voor een mammo naar het ziekenhuis. (1 maart!!!!) Over drie weken!!!! Ik ben nu zo vreselijk bang. Er schieten steeds een aantal zinnen door mijn hoofd: Ik ben nog zo jong! (23) Dit overkomt mij toch niet!? En vooral: Ik wil niet dood! Nog niet! Natuurlijk weet ik dat het niet per definitie zo hoeft te eindigen, maar dat neemt niks aan de angst weg!

Wendy

• chris

Hoi Wendy,

Ik begrijp je angst, ik weet niet of je het voor elkaar krijgt maar ik zou proberen die afspraak te vervroegen of probeer ergens anders heen te gaan waar je wel eerder aan de beurt bent…ik vind 3 weken wel erg lang voor een mammographie.

Sterkte !

Chris

• Guido

Sterkte Wendy!

• jolanda

beste wendy, jouw verhaal lijkt een beetje op dat van mij ik moest ook 3 weken wachten voor ik pas terecht kon voor een mamagrafie en ik wil je een advies geven probeer of je in een ziekenhuis een afspraak kunt maken op een speciale mamapolie uitslagen ed. zijn dan vaak ook sneller. Veel sterkte en hou ons op de hoogte hier als je wilt.

Jolanda

• petra

hoi wendy ook ik heb met hetzelfde als jij te maken gehad Je moet je huisarts naar het ziekenhuis laten bellen voor een afspraak. Je moet zeggen dat je gek word van al die onzekerheid. Ik kon nadat mijn huisarts zelf een afspaak had gemaakt al na drie dagen komen .gelukkig was alles goed het bleek hormonaal te zijn. veel sterke groetjes petraGuido schreef:

>

> Sterkte Wendy!

• marielle

Hoi Wendy,

Ik weet niet precies wat een mammografie is maar drie weken wachten is wel erg lang. Ik kna me voorstellen dat je dat niet volhoudt. Bel je huisarts en vraag of hij iets voor je kan regelen. Wat ik wel weet is dat het maken van een CT-scan in nederland ook vaak enkele weken wachttijd heeft terwijl het in Duitsland binnen 1 a 2 dagen geregeld is. Dus, mocht het in nederland niet lukken dan is duitsland misschien een optie om eerder aan de beurt te komen. Laat je in ieder geval niet wegsturen maar zet door.

Groeten,

Marielle

• manon

Lieve Wendy, ik lees net je berichtje en ik vind het vreselijk voor je. heel veel sterkte en liefs Manon