net bericht gehad : kan iemand mij advies geven ?

• alex

Beste mensen,

Ik heb net van mijn vriending gehoord dat ze maandag voor tests naar het ziekenhuis moet.

De arts stelt dat het zeer waarschijnlijk is dat ze baarmoederhals kanker heeft.

Een jaar geleden is dit ook al geconstateerd en toen is er een stuk van de baarmoederhals verwijderd.

enkele maanden daarna is ze gezond verklaard.

Mijn vraag is de volgende : ik begrijp uit alles dat baarmoederhals kanker erg langzaam gaat en dat, indien het tijdig gezien wordt, een goede kans tot genezing aanweizgi is.

Maar nergens zie ik wat men verstaat onder “ tijdig gezien worden ”

Wat is in dit geval tijdig ? omdat ze een jaar geleden hiervoor geopereerd is, kan dit niet langer dan ongeveer 10 maanden bezig zijn. Is dat tijdig ?

• Chris

Hoi Alex,

Ik denk dat dit vragen zijn voor de behandeld arts, bij iedereen verloopt het ziekteproces anders en er zijn vele soorten kanker…laat je goed informeren, stel al je vragen aan die arts.

In de periode dat mijn moeder ziek was het ik ook al mijn vragen op haar arts afgevuurd en inzicht zorgt in dit geval toch echt voor rust……

Groet

Chris

• Ma

hallo, ik heb net een bericht geplaatst, over een uitstrijkje met als uitslag 3a.

Ik kwam bij de arts , mijn uitslag was toen pap 5.

Er moest een stuk van de baarmoederhals af, een conisatie.

Dat ging goed, en zij vertelde dat ik er net op tijd bij was. DAt ik niet later had moeten komen. Jouw vriendin was er misschien ook tijdig bij, want ze is geopereerd en gezond verklaard.

Nu is het teruggekomen, maar toch hoeft ze er niet aan te sterven. Ik zelf heb momenteel alle moeite om mijn gezondheid naar me toe te trekken, ik wil niet ziek zijn, niet op die manier dat het mijn leven neemt.

Ik ga er ook vanuit dat onrustige cellen zich niet persee hoeven te delen, en ik ga er vanuit dat jou vriendin met de juiste behandeling hier doorheen kan komen.

sterkte ma