Hoe ontdekten jullie borstkanker?

• MILDRED

Hoi,

Ik ben 33 jaar. Al tijden heb ik rare plekken op mijn li. borst, waarvan ik denk dat het exceem is. Ik ben daar gevoelig voor. Sinds een week heb ik trekkende pijn in deze borst. Borst is gevoelig op bepaalde plekken. Heb geprobeerd zelfonderzoek te doen, maar voel zoveel dat het maar verwarrend is. Maandag ga ik daarom naar de huisarts. Hoe ontdekten jullie borstkanker? Begint het altijd met een knobbel?

Groeten,

• Lydia

Hallo Mildred,ik heb borstkanker gehad,ik voelde een klein hobbeltje rechts onder,een half jaar later ging ik met mijn moeder naar de arts,maar zij had een deuk rechts onder.dus bij iedereen toch wel anders.Ik hoop dat je inmiddels een goede uitslag hebt gehad.O ja,ik ben nu 39 jaar.Lydia.

• Mieke

Hoi Mildred, ik heb ook al een hele tijd een soort eczeem aan één tepel: een wondje dat open gaat, weer sluit, schilfert, weer open gaat, enz….

Toen ik naar de gynaecoloog ging, wist hij niet wat het was. Mammo en echo negatief. Naar de dermatoloog dan maar. Na een biopsie blijk ik een vorm van borstkanker aan de tepel te hebben: de ziekte van Paget. Behandeling gaat volgen…