Geleid door het licht

• Betty j.Eadie

Mijn ernstig zieke vader heeft deze week via de post een boek ontvangen. Dit boek met de titel ?geleid door het licht? is geschreven door Betty J. Eadie. Nu komt het opmerkelijke aan dit verhaal, het is ons niet bekend van wie dit boek afkomstig is. Het boek gaat over een vrouw die te maken krijgt met een bijna dood ervaring, het boek zou de angst voor de dood moeten wegnemen. Aangezien mijn vader zeer ontdaan is over het feit dat dit soort dingen ongevraagd worden opgestuurd probeer ik er achter te komen welke instantie dit op zijn geweten kan hebben. Komt dit verhaal jullie bekend voor? Of zijn jullie beter bekend met de inhoud van dit boek? Reageer dan svp! Bedankt!

• j.v

Hallo

Over de inhoud van het boek kan ik je wel vertellen dat het inderdaad heel veel angst weg neemt ja, en misschien heeft iemand dit boek wel gestuurd omdat diegene misschien je vader hierbij wou helpen maar het niet aandurfde om het zo te geven bang voor zijn reactie. Maar laat je vader het maar gerust lezen hoor en als je erzelf niet gerust op bent lees jij het anders eerst. Ik weet zeker na het lezen van dit boek dat het veel onrust wegneemt, voor zowel als je vader als voor jou en ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je het zelfs ook andere familieleden laat lezen.

jack

• joost

Ik heb het boek al jaren in mijn boekenkast staan, maar kijk er eigenlijk niet meer in omdat ik inmiddels ook wat “diepgaande lectuur” heb. Het boek gaat dacht ik over bijna doodervaringen;dwz, mensen die even klinisch dood zijn geweest en “aan de andere kant-in het Licht werden opgenomen”,vaak zien ze dan bekenden (overledenen) en een Liefdevol warm Licht (waarvan veel mensen denken/geloven dat het Jezus is), die mensen ervaren dit als een “thuis komen”. Het is dus wel een boek wat (een beetje) angst voor de dood kan wegnemen. Uiteraard weet ik niet van wie het boek afkomstig is; maar ik weet zeker dat de afzender het Positief bedoelt. Sterkte voor je vader en de rest van de familie.

Groet; Joost

• Martien

Wat een nare manier waarop men met jouw vader omgaat. Ik kan mij zijn reactie goed voorstellen. Bij mij is twee jaar geleden kanker geconstateerd en hoewel ik veel aardige reacties heb gehad ben zo nu en dan verbijsterd over wat men zich denkt te kunnen permitteren. Zo is mij een tijdje geleden aangeraden naar een of andere gebedsgenezer in Nigeria toe te gaan. Onzin natuurlijk maar als je dan aangeeft dat je respect voor iemands mening hebt maar dat je toch liever naar het Antoni van Leeuwenhoek gaat, krijg je te horen dat je in jouw geval toch maar iedere strohalm moet aangrijpen. Waar is dan het respect voor mijn mening?

Die schrijfster is een mevrouw die volgens zichzelf keer een tijdje dood is geweest en daar heeft ze nu haar beroep van gemaakt: www.embracedbythelight.com/index.html

Op deze website worden boeken tapes en meer aangeboden en je kan ook een wave worden(and make a difference in someone's life).

Hoogstwaarschijnlijk kom je er nooit achter wie jouw vader dat boek heeft gestuurd, gooi het gewoon weg want je kan niet worden geleid door het licht als je tegelijk in het donker moet tasten naar de gever.

• Ma

Ja, ik ken dat boek ook wel. En wat die man in nigeria betreft, ik meen dat dit ene broeder Joshua is. Geen voodo dokter maar een godsdienstig man. Ik geloof wel dat mensen dit allemaal goed bedoelen, en dat zo'n advies uit liefde gegeven wordt en niet uit respectloosheid voor iemands mening.

DAt is een negatieve benadering. We zijn niet perfect, maar doen wat we weten, en geven aan anderen wat we kennen.

Ik hoop overigens dat je kanker genezen is, dat het rustig is bij je, en dat het goed met je gaat.

groetjes Ma