CLL

• simone

hallo,

mijn naam is simone en ik heb namens mijn vader een paar vragen. 2 weken geleden heeft mijn vader tehoren gekregen dat hij leukemie heeft. nou lees ik op het internet heel veel over cml maar mijn vader heeft cll en ik kan hier haast geen informatie over vinden ik weet wel wat het inhoud want mijn schoonvader heeft ook cll gehad maar mijn vader wilde graag nog wat meer erover weten. zijn hier op het forum misschien mensen met cll of die wat meer weten over de behandelingen.

groetjes simone

• Henri

Simone,

Kijk bijvoorbeeld eens op www.kanker-actueel.nl en www.ikc.nl

Die laatste site is de website van de kankercentra in Nederland, die hebben veel informatie over CLL.

Succes,

Henri

• marielle

hoi Simone,

wat wil je weten? mijn vader heeft het ook. Maar in stadium 0 dus momenteel gebeurd er nix. Dus is het gelukkig erg rustig bij ons.

hoe staat het bij jullie? je kan ook ns kijken op www.diagnose-kanker.nl

groetjes Marielle

• simone

mijn vader krijgt 16 februari te horen in welk stadium hij zit, dus dat is nog even afwachten. hoe lang weet jouw vader het al? in welk stadium bij cll beginnen ze met de behandeling? is dat in alle ziekenhuizen hetzelfde? is de complete behandeling voor cll in alle ziekenhuizen hetzelfde?

groetjes simone

• marielle

hoi Simone,

mijn vader weet het nu ongeveer een jaar. Puur bij toeval ontdekt, door standaard bloed onderzoek na een andere tumor (op z'n oog, die is via een operatie weggehaald). Zover ik zowiezo weet, word er bij zulke ziektes altijd samengewerkt en informatie uitgewisseld tussen ziekenhuizen. Verder hangt het heel erg ook af van de persoon en wat de klachten zijn. Omdat het niet te genezen is, kiest men pas voor een behandeling als iemand last krijgt van de ziekte, om op die manier de ziekte weer te onderdrukken. Ik weet niet in hoeverre stadia daar een rol bij spelen. Verder is het zowiezo vaak heel moeilijk om kankerpatienten met elkaar te vergelijken om dat veel dingen een rol spelen. Zoals leeftijd, en de verdere lichamelijke conditie van iemand.

nouja dat is zo'n beetje wat ik weet…

balen dat het zo lang duurt voor je écht wat weet!

sterkte met wachten

groetjes marielle

• simone

hallo marielle,

allereerst bedankt voor je reactie. het zijn nu inderdaad spannende weken die lang duren. we hopen natuurlijk dat hij in het beginstadium zit. ik laat het je nog wel weten.

groetjes simne