Sport en kanker?

• Joosje

Ik ben Joosje, 51 jaar. Ik weet nu ruim 3 jaar dat ik dunnedarm kanker heb, ben er aan geopereerd, en het gezwel is weggehaald. Na ruim een jaar bleek dat ik toch uitzaaiingen heb. Dit is een zeer zeldzame soort kanker, waar slechts 1 medicijn tegen bestand is. Ik slik dit medicijn met goed resultaat, maar aan dit medicijn zitten ook bijwerkingen verbonden. Ik voel me vaak moe, onstabiel en futloos bijvoorbeeld. Daarom zou ik graag 1 keer in de week sporten. Weet iemand of er voor mensen met kanker speciale programma's op gebied van sport zijn? Qua financiën zou het prettig zijn als deze sport vergoed zou worden, aangezien mijn budget zeer beperkt is.

Alvast bedankt.

• Ton

Hallo,

Weet geen antwoord op je vraag maar ben wel nieuwsgierig wat voor soort kanker je hebt en wat dat ene medicijn is wat daar voor helpt. Alvast bedankt voor je antwoord.

Ton

• jodyi

hoi Joosje,

misschien kun je via je huisarts in een revalidatie centrum terecht? Als deze hier een briefje voor schrijft (een doorverwijzing) dan word het nog vergoed ook. Maar dan moet je dit wel aannemelijk zien te maken denk ik. Het zal ook afhangen van je huisarts. En op een bepaald moment zulje het toch zelf weer op moeten pakken. Het zou een tijdelijke oplossing zijn, om je weer op weg te helpen zeg maar. Misschien heeft je huisarts nog andere ideeen?

sterkte in elk geval

jodyi

• dennis

hoi joosje

mijn advies is kijk eens op www.herstelenbalans.nl dit word door de meeste verzekeraars vergoed heel veel geluk

• jodyi

de juiste site moet zijn; www.herstel-en-balans.nl

ook een goeie tip inderdaad, maar dat is 2 x in de week een ochtend sporten (meestal) dus kan best zwaar zijn.. en daarbij is de criteria, dat de behandeling afgerond moet zijn.. maar; niet geschoten is altijd mis!

sterkte, jodyi

• Joosje

Bedankt voor alle lieve en informatieve reacties! Dit is mijn nieuwe email adres, speciaal voor dit onderwerp. Dus wil je emailen, klik dan op het emailadres bij dit bericht.

• Ton

Hoi Joosje,

Heb je gisteren een reactie gegeven op je andere E-mail adres.

Heb je die ontvangen?

Ton

• nathaliejj

is een goeie vraag … er zijn vast weg sporten die je kunt doen als je kanker hebt..

neem bijvoorbeeld uhmm.. fitness maar dan geen zwar schema? zou je aan degene die daar werken kunnen vragen of zij er een schema voor kunnen maken en dat dan gewoon een half uurtje per week ..??

of naar je dokter gaan … en het daar aan vragen of hij geen sport weet …

je zou ook op sites die over kanker gaan kunnen gaan kijken of er geen informatie opstaat over kanker en sporten? er zal vast wel wat te vinden zijn k hoop dat je er iets mee kan

doeii xx grtjes nathaliejj

• Jet

Mijn vader is net terug uit het ziekenhuis. Hij was heel erg ziek van de chemo en heeft het maar net gehaald allemaal. Hij moet aansterken nu en zorgen dat zijn spieren sterker worden en minder stijf. Dan gaan ze in maart opnieuw beginnen met chemo.

Hij gaat 2x in de week sporten onder begeleiding van een Fysiotherapeut. De sportclub is een combinatie van fysio en fitness. En sporters worden individueel begeleid.

Dit moet vast in meer plaatsen mogelijk zijn.

Groeten, Jet