over bortkanker

• een bezorgde dochter

Hallo allemaal

ik heb een vraag over borstkanker…me moeder heeft het ook gehad :( en dat is nu inmiddels wel al 5 jaar geleden maar nu werd er toen gezegt is er na 5 jaar niks meer te vinden dan wordt je “genezen” verklaard ? nu heeft ze dus laatst d'r bloed moeten laten afnemen en ze heeft weer voor 5 jaar nieuwe medicijnen gekregen…

weet iemand hoe dit zit toevallig??? is het echt na 5 jaar zeg maar genezen of zit me moeder nu dus altijd aan die medicijnen vast??

want, nu maak ik me dus wel bezorgt namelijk…

alvast bedankt voor het lezen

een bezorgde dochter

• natascha

hallo bezorgde dochter,

mijn moeder heeft ook borstkanker gehad en ook al is ze genezen ze moet de rest van haar leven de medicijnen blijven slikken

als het goed is zijn de medicijnen van je moeder een soort hormonen omdat borstkanker vaak hormoon gevoelig is .

dit is alleen om te voorkomen dat het snel weer terug komt.

je moet eens aan je moeder vragen wat voor medicijnen ze heeft dan kan je even gaan zoeken op internet of gewoon aan je huisarts vragen hoe het zit.

groetjes van natascha

• lucia

mijn moeder heeft het ook gehad haar borstkanker groiede inderdaad door dr hormonen ze kreeg chemo en een injectie in dr boven been ze had helaas ook uitzaaiingen en dr bot en later in dr lomgem ze heeft het niet gehaald en door die injectie ging ze gelijk in de overgang dr tumor groeide elke keer als ze ongesteld moest worden