overleden vriendin met kanker

• Ilona

In mei 2003 ben ik een vriendin verloren. Ze had longkanker, kanker aan haar nieren en kanker in haar nek.

Ik heb er als het ware een heel trauma aan overgehouden. Nu is mijn vraag, hoe kom ik er vanaf? Hoe kan ik het allemaal verwerken?

Zijn hier lotgenoten of mensen met kanker die er met mij over willen praten? MAIL ME DAN AUB

Groetjes,

Ilona

• jorien

Ilona…ik heb 2 december 2002 mijn moeder verloren aan longkanker. Ik kan je niet zeggen dat er een makkelijke manier is om je verdriet te verwerken. Ik kan je alleen zeggen dat het mij geholpen heeft om overal dwars doorheen te gaan. Alle dingen die je gewent was om samen te doen moet je nu alleen onder ogen zien. Mijn moeder en ik woonde 2 deuren bij elkaar vandaan en deden alles samen. Ik ben al weer snel die dingen alleen gaan doen die we altijd samen deden. Volgens mij is dat de beste manier omdat je anders alles voor je zelf uitsteld en dan wordt het steeds moeilijker en kom je moeilijker over je verdriet heen. Praat er zoveel mogelijk over! Dat heeft mij heel erg geholpen…sterkte, Jorien