longkanker

• Nemo

Beste mensen,

Steeds weer lees ik verhalen over mensen met longkanker, al dan niet uitgezaaid, die gestorven zijn. Ikzelf heb ook longkanker. Graag zou ik eens een paar verhalen lezen over mensen die door of dankzij de chemotherapie nog leven.

met vriendelijke groeten.

• Froukje

Beste Nemo,

Als je nou eens een paar bladzijde verderop zoekt naar mijn naam, dan lees je dat er ook nog wonderen zijn. Ik leef nog!!! Zet 'em op en laat dit een steuntje in je rug zijn ondanks het feit dat longkanker een slechte prognoses heeft. (ps. wat voor soort heb je en ik welke fase zit je?)

Met vr.gr. Froukje

• Nemo

Beste Froukje,

Ik heb nijn gehele verhaal gezet op de site

http://www.allesoverchemotherapie.nl/

daar klik je links op “lotgenoten”, daarna op “lees de verhalen van anderen”

Voorlopig is is het het 2de verhaal in de lijst. Mijn naam staat onder mijn verhaal, dus zal het niet veel moeite zijn om het te vinden.

Ik heb gezocht naar dat van U maar voorlopig nog niet gevonden.

Met vriendelijke groeten

Nemo

• Froukje

Beste Nemo,

Als je nu bij deze pagina naar “zoeken” gaat en dan mijn naam in tikt dan vind je mijn verhaal. Ergens in september heb ik het in het kort geschreven om ook iemand een steuntje in de rug te geven.

Met vr. gr. Froukje

• Nemo

Froukje,

Ik heb je verhaal gevonden.

Ik heb sinds het begin van de chemo overal jeuk op mijn rug, borstkas, benen, ;…

Alsook heb ik soms pijnlijke steken in mijn schouders. Nu heb ik wel gelezen dat chemo spierpijnen veroorzaakt.

Maar zijn deze jeuk en steken wel normaal?

De kanker ligt links en ik heb de steken ook aan de rechterkant. Zouden dit uitstralingspijnen kunnen zijn?

Wie heeft hier eveneens ervaring mee?

MVG

Nemo

• Froukje

Beste Nemo,

Ondanks het feit dat ik chemokuren heb gehad, cisplatin en gemzitabine, kan ik je niet vertellen wat de bijwerkingen zijn. Ik heb behalve 1“kots”dag, moeheid, moeite met naar het toilet gaan, haast geen last gehad van de chemo. Ik heb echt mazzel gehad. Je kan ook naar de site: www.longkanker.info. Dit is een nieuwe site en probeer daar eens je vraag te stellen. Bijna niemand maakt gebruik van dit forum. Eentje moet de eerste zijn.

Groetjes, Froukje

• charles huyben

Beste Nemo

ik heb je verhaal gelezen ,longkanker is en blijft een sluipmoordenaar, omdat het vaak veel te laat wordt ontdekt.

Maar het kan ook anders lopen. Twee jaar geleden werd bij mij longkanker ontdekt, na brochoschopie werd vastgesteld dat ik een agressieve kleincellige longkanker had, voorgesteld werd een behandeling te doen in het A.V.L in amsterdam.

Dit werd een fase II studie dus experimenteel,

Dit hield het volgende in, ik zou 4 chemokuren krijgen ,en bij de tweede chemo kuur werdt ook begonnen met de bestraling op de borstkast.

Resume 4chemokuren om de drie weken een , met de 2chemokuur start de bestraling, 5 weken a5 dagen (25) keer. Dan een maand rust , daarna 12 hoofd bestralingen uit voorzorg voor eventuele uitzaaiingen naar de hersenen.

Het resultaat is verbluffend, de eerste hobbel heb ik met succes genomen nml de eerste twee jaar , niets meer te zien.

Beste Nemo ik weet niet wat je zelf hebt maar blijf hopen zoek de beste behandeling en ga vooral op je gevoel af.

charles