Geen zin in de kerst na de dood van me moeder

• Michel

Hallo

me moeder is afgelopen mei overleden aan deze vreselijke ziekte en nu de feest dagen voor de deur staan zie ik er tegen op en heb er ergens totaal geen zin in . om dat ik de laaste dagen meer in gedachten zit verzonken bij me moeder en als maar korte flashback's krijg van de tijden dat we nog bij elkaar waren soms wel fijn maar zo meestal ozo pijnlijk om dat je er niet iemand meer mee terug krijg al zou het me eerste wens zijn

Ik persoonlijk vind dat deze dagen veel pijn veroorzaken na zulke gebeurtenisen

zijn er nog meer mensen die hier tegen aanlopen .

Groetjes michel

• Jet

Ik kan me dat goed voorstellen, dat komt vooral door de lading van Kerst en Oud en Nieuw. Gezellig samen met je familie… maarja als je een familielid verloren hebt… Dan komt dat deze periode extra sterk naar voren. Jouw wereld staat stil, je hebt verdriet terwijl de rest van de wereld door draait en bezig is met vrolijke en gezellige dingen. (Althans, zo lijkt het)

Ik wens je veel sterkte deze tijden.

Jet

• Antsje

Hoi Michel. Fijn dat ik weer wat van je lees. Ik ben je e-mailadres kwijt….. Mail je ff terug???

Groetjes

• michel

Het is flank88@hotmail.com

• esther

hoi michel

Ik wou dat er een pil bestond waarmee je 1 december in slaap viel en op 2 januari weer wakker werd.Ook ik heb dit jaar mijn moeder verloren aan kanker het is nu zo'n 4 maanden geleden.

Het lijkt alsof het verdriet alleen maar erger wordt vooral met de feestdagen,zelfs op de begraafplaats kom je niet om kerst heen.

Overal staan kerstbomen op graven dus zelfs daar word je ermee geconfronteerd.

Ik zal blij zijn als deze maand weer voorbij is,niet dat dan het verdriet minder word maar je word dan niet meer zo geconfronteerd met al die zogenaamde gezelligheid.

Hou je haaks

groetjes esther

• Michel

Ja inderdaat het is wel jammer dat deze pillen niet bestaan maar goed me vader en me broertjes proberen de boel wat gezeliger te maken met deze dagen . tegen hun heb ik gezegt dat ik het best vind kijk had ik nee gezegt dan had ik gescheven gezichten gekregen en daar zit al helemaal niet op te wachte

dus tja ik probeer zo veel mogelijk weg te gaan met deze feest dagen waar heen pfffff geen idee hoor maar even lekker naar scheveningen het strand op kan al een hoop goed doen denk ik

P's wat ik nog het ergste vind de kerst kaartjes met deze dagen met de gebruikelijke wensen naar elkaar nou daar moet ik soms even over na denken .

ik hoop dat jij je ook staande kan houde met deze dagen geld voor iedereen hier overgens .

Gr Michel :

• Elle

hallo Michel

ook ik heb mijn moeder 5 mnd geleden verloren aan dezelfde ziekte

en begrijp heel goed je gevoelens omtrent de feestdagen.

bij mij is het niet anders ,stuur dit jaar ook geen kaartjes naar familie die zitten met hetzelfde gevoel ,het belangrijkste nu is dat we met deze dagen bij elkaar zijn en zeker voor mijn vader en zo elkaar kunnen steunen. althans dat proberen we

verder wil ik je heel veel sterkte toewensen

groetjes Elle

• Chris

Hoi Michel,

Mijn moeder is 2 oktober j.l. overleden en ook ik loop hier heel hard tegenaan. Wij hadden het met kerst altijd leuk….die tijden zullen nooit meer terug komen. Het enige wat wij kunnen doen is proberen er toch wat van te maken, wij hebben ook besloten om alles anders in te vullen zodat je niet steeds in de herinnering blijft hoe het op die plek was vorig jaar toen we nog allemaal samen waren….

Maar er zin in hebben, nou nee….heb zin in vakantie…lekker weg en het liefst ergens waar kerst niet zo´n issue is.

Ik hoop dat het jou en je familie lukt om toch een leuke tijd van te maken.

Sterkte!

Groetjes

Chris

• Spikkel

Dag lieve iedereen,

Mijn vader is 13 november overleden aan longkanker… hij was pas 51, nog geen drie maanden na de diagnose is hij overleden, nadat hij eerst verlamd is geraakt doordat die tumor in z'n ruggenwervel was gedrongen. Jullie als lotgenoten weten helaas waarschijnlijk maar al te goed waar we met z'n allen doorheen zijn gegaan de laatste maanden en NEE OOK IK HEB TOTAAL GEEN ZIN IN KERST! En |Oud & Nieuw… aan een kant blij als dit kl***jaar voorbij is, aan de andere kant wordt 2004 het eerste jaar zonder m'n vader…. Ik wens jullie allemaal heel erg veel sterkte komende tijd en wie wil mailen, is meer dan welkom.

• marcel

Ook ik heb totaal geen zin in de feestdagen. Bij mijn vader (62 jaar) is in juli darmkanker met uitzaaiingen geconstateerd. Het afgelopen halfjaar is eigenlijk goed verlopen behalve dan de negatieve bijwerkingen van de chemokuur. Nu hebben wij begin deze week te horen gekregen dat de uitzaaiingen drastisch zijn toegenomen. Tevens is ook geconstateerd dat de botten in zijn rug inmiddels zijn aagetast. Al met al geen prettig nieuws zo vlak voor de feestdagen. Iedereen veel gezondheid voor 2004