knobbeltje

• Joanna

Vaak hoor je over “knobbeltje” meestal in de borst.

Nu heb ik een knobbeltje op een andere plek, een beetje rare plaats ook. In een schaamlip. Al drie maanden, ik stond er nooit zo bij stil. Maar vraag me nu toch af of…

Weet iemand hoe zo'n knobbeltje voelt als het kwaadaardig is? Kun je het echt vastpakken tussen duim en wijsvinger en voelt het dan als een doperwt?

En weet een huisarts wat iets is als iemand ermee aankomt bij hem/haar? ik heb het idee dat ze me misschien slechts vertellen: och, vetknobbeltje. Of zullen ze het altijd laten onderzoeken?

Groeten, ongerust iemand,

(die hiermee niet zo makkelijk naar de huisarts gaat)

Joanna

• jodyi

hoi joanna,

ik kan me voorstellen dat dit een wat genanter iets is, om mee naar de huisarts te gaan.. Maar ik denk toch dat het belangrijk is dat je het wel doet.. via internet is het heel moeilijk om vast te stellen wat het is. Verder; je hebt netjes 3 maanden gewacht en het is niet weg. Tijd om naar de huisarts te gaan denk ik. Gewoon voor de zekerheid. Over hoe het voelt; tja, pijn doet het meestal niet. Ook daar is weinig over te zeggen. En knobbeltjes kun je in principe overal hebben. Neem het zekere voor het onzekere, en ga… het hangt heel van de huisarts af, wat hij doet. Maar geef in elk geval je onzekerheid aan. succes!

jodyi

• Anton

Joanna,

Het zou zo maar een fibroom of een atheroomcyste kunnen zijn. Niks kwaadaardigs, en deze kan zo weg worden gehaald bij een chirurg.

• anita

Hallo,

Ik las je oproepje. Ik heb zelf een knobbeltje in mijn borst, die ook keihard voelt. Ik ben daarmee naar mijn huisarts gegaan. Hij heeft me direct doorverwezen naar het ziekenhuis. De chirurg zegt dat het goedaardig is, het is namelijk een fibro-adenoom. Omdat ik toch bang ben dat het kwaadaardig is, sta ik nu onder controle en ga ik elk jaar naar het ziekenhuis om een echo te laten maken, waarna de chirurg mij vertelt hoe de knobbel zich ontwikkelt. De kans op complicaties en ontstekingen is te groot om hem weg te halen, maar ik vind het wel een fijn idee dat ik onder controle sta.

Als ik jou was, zou ik aan je huisarts vragen of hij je kan doorverwijzen naar het ziekenhuis (ook al zegt hij dat het niets voorstelt). Daar kunnen ze het beter onderzoeken.

Groeten, Anita