Mijn moeder gaat dood

• Sjap

Mensen,

Bij mijn moeder van 63 is in september dit jaar longkanker geconstateerd met een uitzaaing in haar heup.

Het gaat om de soort “bronchio alveolar carcinoma”, een niet aan roken gerelateerde soort.

Bestralingen kunnen niet.

Chemo heeft ze gehad, zelf een experimenteel soort, maar niets slaat aan.

De laatste hoop is een experimenterieel medicijn, Gefitinib, wat speciaal uit Frankrijk moet komen. Dit is haar laatste hoop. Daarna is het over.

Ze gaat snel achteruit.

Het leven is keihard. Advies: geniet er keihard van.

Sjap

• Jackie

sterkte sjap… mijn moeder is op dit moment ook “opgegeven”. maar we geven nog niet op, heb je al een second opinion gevraagd? misschien een domme vraag, maar dokters zijn ook mensen en kunnen het fout hebben.

in ieder geval sterkte!

Jacqueline

• jacqueline

hoi sjap,

heel veel sterkte toegewenst.

ik weet niet hoe je moeder er onder is , maar mijn moeder was (is in augustus overleden) tot het laatst toe erg strijd lustig en ik heb dat echt heel erg knap gevonden en heb me er ook aan op kunnen trekken.

geniet inderdaad van elkaar , maar ja bewust doen doet vaak zo'n pijn!

sterkte groetjes jacqueline

• DaaN

Beste Sjap,

Ik heb afgelopen dinsdag mijn moeder (53),ook ten gevolgen van longkanker, moeten begraven. Het was bij haar uigezaaid in haar hersens en er was niks meer aan te doen. Het is zo erg als je weet dat het waarschijnlijk een aflopende zaak is, dat er gewoon niks meer aan te doen is. Ik kon en kan het nu eigelijk nog niet echt geloven.

Het leven is inderdaad keihard en ik probeer mijn leven weer op de rails te krijgen om er vervolgens nog goed van te genieten.

Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte toe en ik hoop dat het medicijn uit Frankrijk nog wat kan doen.

Nogmaals heel veel sterkte,

Daan.

• Jet

Ja, inderdaad, het leven is keihard. Kanker is keihard. Slaat links en rechts lieve, aardige, belangrijke mensen om de oren. Niet gewoon ziek en dan dood, maar ziek en een emotionele en lichamelijke leidensweg tussen hoop en wanhoop. Pijn en onzekerheid.

Heel veel sterkte voor jou en je moeder,

Jet

• Monique

Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd, mijn vader heeft alvleeklierkanker en ook voor hem is er helaas niets meer aan te doen, zie hem aftakelen, maar gelukkig is hijzelf heel erg optimistisch en dat maakt voor mij veel goed.

Mijn advies, geniet van je moeder en blijf praten, dat scheelt een hoop verdriet.

• manon

Sjap, ik wil je veel sterkte wensen. Mijn vader stierf in februari ongelooflijk snel na de diagnose, aan longkanker met uitzaaingen.Afscheid kon ik niet nemen. Ik geniet nu weer van het leven maar nog veel intensiefer dan voorheen. Het leven is inderdaad kei en kei hard.

groet Manon.

• h.a.van dijk

probeer lokale hyperthermie of dendritische cellen zie

www.koelner modell.de

• Marieke

Helaas heeft mijn moeder half november te horen gekregen dat ze een hersentumor had waar niets meer aan te doen was. Ook waren er in de hersenen al uitzaaingen geconstateerd. Begin december is ze alsnog onverwacht overleden.

Probeer zo lang ze nog leven van elkaar te genieten. Dit heeft mij een enorme steun en kracht geven om nu weer door te gaan. Heel veel sterkte.