Sinds maart 2002 is er bij mijn moeder longvlies kanker ontdekt. Recentelijk is vastgesteld dat de oorzaak asbest is en dat het dus Mesothelioom is.
Op basis hiervan is er nu voorgesteld door de Daniel DenHoed kliniek om deel tenemen aan een combinatie behandelmethode/chemotherapy, genaamd: Pemetrexed (Alimta) in combinatie met carboplatin. Volgens de doktoren zijn er nagenoeg nog geen ervaringen hiermee en lijkt het erop dat mijn moeder min of meer proefpersoon is. Dit wordt deels bevestigd door de informatie die door het ziekenhuis schriftelijk verstrekt wordt.
Echter gezien het feit dat de vooruitzichten voor Mesothelioom zeer slecht zijn overwegen wij sterk om toch, ondanks alle negatieve bijwerkingen van deze methode zoals door het ziekenhuis aangegeven, deel te nemen.
In dit verband zoeken wij graag contact met mensen dan wel patienten die reeds met deze behandel methode in aanraking zijn, dan wel zijn geweest. Het gaat ons met name om de vraag wat de ervaringen zijn, vooruitzichten etc.
Ik dank een ieder bijvoorbaat die ons hierover informatie kan verstrekken dan wel zijn ervaringen met ons wil delen.
met vriedelijke groeten
Tineke Pesselse