op rust komen.

• ingrid

Ik heb een vraagje:een tijdje geleden stond er gemeld dat mensen die kanker hadden gehad dus kanker-vrij waren naar een kuuroord konden om bij te komen.

maar hier is over niks bekend bij de Ziekenfondsen.Graag zou ik een reactie willen ontvangen dan zou ik dit kunnen doorgeven aan een mevrouw waar ik werk! Bvd

• marielle

hoi ingrid,

dat het in duitsland zo geregeld is weet ik wel.. maar hier in nederland? sommigen ziekenfondsen vergoeden wel een kuuroord, maar dna moet het voorgeschreven worden door de huisarts echt, omdat het genezend zou werken, of een deel word vergoed, kijk maar ns bij de vgz… 1 x in de 2 jaar, voor 400 euro word er vergoed.. maar wanneer krijg je zoiets voorgeschreven???

groetjes Marielle

• Ingrid

Eigenlijk vind ik het niet eerlijk zo want er gaat heel wat door je lijf heen en verwerk dat maar eens even zo dan hadden ze hun mond erover moeten houden.

Wel bedankt voor je uitleg;groetjes Ingrid

• Jeroen

Hallo Ingrid,

Het is niet helemaal eerlijk, natuurlijk. Maar adviseer die mevrouw toch maar dat het rustnemen en bijkomen erg belangrijk is. Zoek, als er niet zoveel geld voor is, heil bij vrienden/kennissen/familie. Vaak is er gewon even ‘uit’ zijn al een mooie oplossing. Probeer ook via het lotgenoten contact aan leuke uitjes te komen. Verder… Nederland is een keihard land voor zieken en hulpbehoevenden.