kan dit van bestraling af komen??

• willeke

Mijn moeder is t/m 24 april bestraald geweest op d'r hals ze had een tumor bij d'r huigje die verwijdert is en bestraling als nozorg gehad. tijdens de operatie zijn alle tanden ook verwijdert. nu heeft ze sinds een kleine 4 weken een gebit aangemeten gekregen maar ze blijft pijn in d'r mond houden het wil voor geen meter zitten, bijna dagelijks bij de tandarts op de stoep dus!! nu is mijn vraag heeft iemand ooit gehoord dat dit kan zijn door de bestraling dat dit nog niet uitgewerkt is?? of zou ze allergie's zijn voor het matriaal waar het gebit van gemaakt is?? wie o wie heeft ooit iets gehoord wat hierop lijkt???

mail me a.u.b.

• Judith

Een nieuw kunstgebit zit nooit meteen goed. Na het trekken van de elementen is de kaak een tijdje gezwollen en dit moet eerst bijtrekken. Ook als het kunstgebit al is aangebracht, kan de kaak nog verder slinken, zeker als het kunstgebit niet veel gebruikt wordt. Op zich hoeft dat dus niets met de tumor te maken te hebben.

Wel is het zo dat bij bestraling van de mond de speekselproductie wat af kan nemen, wat de mond wellicht gevoeliger maakt voor allerhande zaken.