Hoi,
Mijn naam is Joosje, ik ben moeder van 2 kinderen van 19 en 16, en ik heb ook al 3 jaar kanker in een wel heel afwijkend gebied, de dunne darm.
Ik ben ook geopereerd, had na een jaar ook uitzaaiingen, en leek ten dode opgeschreven. Maar nu, 2 jaar later leef ik nog steeds, dankzij de medicijnen die ik heb gekregen. Ik weet natuurlijk niet over welke soort (er zijn er zo veel) je praat, de soort die ik heb is in ieder geval niet gevoelig voor bestralingen.
Ik kom ook nooit meer van deze kanker af, maar ik heb wel hele goede medicijnen gekregen via het Antony van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam. Die breken de groei tot nu toe af, het gaat tot nu redelijk met me.
Ik kan je maar een tip geven, ga tot het uiterste als je denkt dat er misschien meer gedaan kan worden. Ik liep eerst ook gewoon bij het plaatselijke ziekenhuis, en daar wilden ze ook alles zelf in handen houden.
Mijn ervaring is dat door er op te staan dat ik doorgestuurd werd naar in de eerste plaats het VU in Amsterdam, ik nu nog leef. Want ze hebben er daar veel meer werk van gemaakt dan in mijn relatief kleine woonplaats.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe,
Joosje
>
> Hallo,
>
> Ik ben wanhopig. Bij mijn moeder is dit jaar april darmkanker
> geconstateerd. Ze hebben de tumor met een stuk darm
> weggenomen maar tijdens het opereren kwamen ze er achter dat
> er aan de onderste rand van de lever uitzaaiingen zaten. Ze
> zijn met chemokuren begonnen van 27 uur aan een stuk per keer
> en na drie kuren werd er een CT-scan gemaakt. Daarop zou de
> uitzaaiingen wat kleiner zijn geworden. Nu 6 kuren verder nog
> iets kleiner. Wel wist de internist te vertellen dat mijn
> moeder niet zal genezen van deze darmkanker met uitzaaiingen
> naar de lever.
> Dat kregen we gisteren te horen. Heeft iemand misschien voor
> mij advies uit ervaring of dergelijke, misschien een goed
> ziekenhuis met goede arts voor 2e opinie.
> Alvast bedankt voor uw reactie.