Onzekerheid en twijfel na foto

• Peter

Hallo, gaarne uw mening over het volgende:

Onze moeder is nu 78 jaar oud, bijna 25 jaar geleden de linkerborst afgezet en lymfklieren verwijderd, enkele jaren daarna uit de rechterborst enkele kalkplekken verwijderd. Afgelopen maandag tijdens de jaarlijkse controle blijkt er op de foto van de rechterborst een plekje in de borst te zitten. De radioloog “kon er weinig van maken”, aldus is ze met een afspraak voor over een half jaar heengezonden.

U begrijpt: onzekerheid en twijfel in het bejaardenwoninkje (en om eerlijk te zijn ook binnen de familie)……

Kunnen wij hier iets aan doen, moeten wij hier iets aan doen, of is dit wellicht een normale gang van zaken daar wij zonder meer aannemen dat er geen onnodige risico's worden genomen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw advies.

Groeten, Peter

• ren@

hallo peter

de radialoog kon er niks van maken…vraag een gesprek aan bij de radialoog.

er is wel een plekje gevonden op de borst van je moeder.

vraag gewoon wat het kan zijn.

anders kun je een andere radialoog om raad vragen.

ik raad je aan? om eerst een gesprek te hebben met de radialoog die je moeder behandeld.

gr ren@

• Linda

vraag om een punctie.

Dan weet men zeker of het kanker is of niet (zeker omdat ze het al heeft gehad)

• Judith

Nog beter: vraag om een echogeleide punctie, terwijl de radioloog de mammografie ernaast heeft liggen (zodat hij/zij zeker weet, dat ' ie naar dezelfde afwijking kijkt).

Gesprekken aanvragen met de radioloog gaat niet. radiologen hebben geen spreekuur.

• jolandaT

Als je erop staat valt er wel degelijk met een radioloog te praten hoor, ik ben ruim een jaar geleden geopereerd (ook omdat er kalkspatten zaten) en toen ik naderhand vroeg aan de chirurg waarom die operatie precies boven op mijn borsten was gedaan kreeg ik als antwoord: dit ligt aan de radioloog. Hoe hij aanprikt snij ik. Omdat mijn huisarts het ook niet hier mee eens was heeft zij er op aangedrongen bij het ziekenhuis dat er een gesprek kwam met de radioloog.En Peter ik zou het ook hier zeker niet bij laten zitten , vraag gewoon waarom hier nu niks mee gedaan wordt.