En weer een goed mens van ons heengegaan.
Rust zacht Johan Stekelenburg.
Ik kan behoorlijk kwaad worden bij de gedachte, dat als deze man en duizenden anderen, beter op de gevaren van chemo waren gewezen, ze er misschien van af hadden gezien en nog jaren langer hadden kunnen leven.
Lees bijvoorbeeld dit artikel maar eens:
http://www.trouw.nl/zorgengezondheid/artikelen/1064293122579.html
citaat: “Tachtig procent van de 140 terminale kankerpatiënten die Koedoot interviewde, koos dan ook voor chemo. Die behandeling geeft slechts een paar maanden levensverlenging, maar dat vertelt de arts doorgaans niet. ”
Bij mijn moeder hebben ze een jaar geleden een aggressieve vorm van borstkanker gevonden.
Ze raadden toen in het ziekenhuis wegsnijden, bestraling en chemo aan. Die eerste 2 zaken heeft ze gedaan, maar ze is veel over chemo gaan lezen en heeft uit eigen beweging daarvan afgezien.
Ze is naar een homeopatisch arts gestapt en die heeft haar op dieet gezet en ze heeft medicijnen op natuurbasis gekregen. Ze is nu gezonder als ooit. Na controles bij de reguliere arts is er ook niks meer gevonden.
Bijna iedereen die naar deze homeopaat is gegaan heeft nog jaren langer geleefd dan de diagnose van de reguliere artsen voorspelden. Enkele mensen waren zelfs al opgegeven en lopen nog gewoon rond.
Ik snap niet zo goed dat mensen toch maar met dat vergif blijven klooien terwijl er ook andere oplossingen voor zijn. De meeste mensen denken dat er echt geen andere manieren zijn lijkt wel.
Ik wil hier geen reclame maken voor homeopaten of zo en ik snap ergens wel dat sommige mensen een beetje angst hebben hiervoor en een soort van “zeker net als Sylvia Millecam” gevoel krijgen, maar snap niet dat iedereen altijd maar klakkeloos chemo gaat gebruiken.
Zal ook wel iets met de macht van pharmacie concerns te maken hebben waarschijnlijk, die hun gouden handel kwijt raken als meer mensen andere oplossingen gaan zoeken, dus beter is het om die als onzin af te schilderen.
Moest ik even kwijt
Sander