ik weet dat het antwoord op deze vraag verschilt per situatie en geval. Mijn moeder had de laatste jaren uitzaaiingen van borstkanker. De laatste 3 jaren waren het heftigst. Chemo's die niet aansloegen, daarna mee gestopt en allerlei vage klachten (wij denken meer door stress en medicijnengebruik dan de kanker op zich). Daarna in een soort depressie en vervolgens de laatste maanden steeds minder kunnen. En toen (voor ons opeens, mijn moeder was er al maanden mee bezig) werd de euthanasieprocedure op gang gezet en werd goedgekeurd. Aan de ene kant te begrijpen maar voor ons moeilijk omdat ze weliswaar op bed lag maar je nog de hele dag met haar kon praten en ze at weinig maar hield het wel binnen.
En toen de euthanasie meegemaakt.
Op dit moment ben ik erg moe. Slaap lang uit, voel me overdag moe. Er komen de hele dag door herinneringen maar ik wordt er niet ontzettend verdrietig of zo van.
Wie herkent die moeheid? Hoe lang werk je na zoiets niet wat is normaal?
ik doe kantoorwerk dus doe veel geestelijk werk. Omdat ik “alleen” moe ben wil ik snel weer beginnen maar is dit verstandig? Wie heeft hier ervaring mee?