llong nier en lever kanker

• charley

hallo ik ben charley en bij mijn moeder is sinds kort kanker aan getroffen

het begon in haar longen maar er izjn nou al uitzaaiingen in haar lever nieren en lymfeklier ..ze doen momenteel een gemo kuur bij haar dus we hopen er het beste van .

nou is mijn vraag of er nog meer mensen met de zelfde ziektebeeld of ervaring heeft om mij het een en het ander toe te lichten op genezing hier van . ik heb 2 zussen waar ik veel steun aan heb maar we zijn alle 3 niet genoeg ervaren om te weten hoe hier mee om te gaan en wat de kansen zijn op genezing . hoopend op een reactie wacht ik af

groetjes charley

• Nathalie

Hoi Charley

Wat vervelend voor je. Mijn oma heeft ook kanker, al heel wat jaren geleden ontdekte ze borstkanker, na bestralingen en amputatie is ze ong 6 jaar(volgensmij) kankervrij geweest. Daarna ontdekte ze uitzaaiingen in de lymfklieren en op meerdere plaatsen. Ze heeft hiervoor chemo gehad en dat heeft goed uitgepakt. Een jaar later ontdekte ze weer uitzaaiingen, in de longen, lever, botten en nog meer wat ik zo ff niet meer weet. Hiervoor heeft ze weer chemo gehad, deze keer wat zwaarder, waardoor ze ook kaal werd. Maar ook dit keer had ze gewonnen en was de kanker weer stopgezet(genezen doe je nooit, stopzetten kan wel) Ze is vanaf het begin af aan zo superpositief geweest en zo vastbesloten ervoor te vechten, ik denk dat dat zeker heeft geholpen. Als ze bij de pakken neer was gaan zitten, was ze allang dood geweest. Tis hard, maar het is wel zo. Vorige week hebben ze helaas weer uitzaaiingen ontdekt, ditmaal in de hersenen en in ergere mate. Het ziet er erg slecht uit, ze wordt deze week bestraald en het is afwachten. Het kan nog een paar weken of maanden duren, maar ook nog 2 jaar, al is die kans natuurlijk kleiner. Maar het belangrijkste, ze is nogsteeds positief en blijft zeggen ik ga ervoor! Ik vind dat zo ontzettend knap, ik ben er trots op dat ik zo'n oma heb.

Wat de kansen zijn van jouw moeder is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar als ze positief blijft en blijft vechten en ervoor gaat, dan is de kans groter dat ze nog heel wat jaartjes ouder wordt, kijk maar naar mijn oma.

Het zal een zware periode worden, maar het hoeft niet afgelopen te zijn. Er zijn nog genoeg mensen die nog jaren leven, ookal hebben ze kanker.

Iniedergeval heel veel sterkte, blijf positief en blijf erin geloven. Er met zn allen over kunnen praten is misschien ook fijn, ook voor je moeder.

Groetjes Nathalie