wie herkent het volgende
mijn moeder heeft al jaren kanker en het laatste jaar is ze steeds meer achteruit gegaan. Ligt nu de laatste weken meer op bed dan dat ze zit omdat zitten een een stoel vermoeiend is, maar een paar uur per dag gaat dit prima. Ze eet goed (zelfs nog meer dan 2 weken geleden) is de hele dag nog wakker. Ze kan de hele dag bezoek aan en is nog bij haar volle verstand. Zij heeft besloten dat ze haar leven niet wil verlengen met weken/maanden? Ik kan dat al niet begrijpen want wie wil nu weg van deze aardbol zeker als je nog kan praten, lezen, TV kijken eten etc. Ze zegt dat ze ondragelijke pijnen lijdt maar ligt de hele dag op bed en ontzettend rustig. Ondragelijk? Moeilijk te beoordelen. Ze heeft nu een morfinepomp maar verhogen wil ze niet want ze wil helder blijven. in mijn gezin ziet iedereen het als dat ma rust wil en dat moeten we respecteren. Ik probeer dat ook maar ik zie erg tegen morgen op. Tot het einde zal ze helemaal aanwezig zijn en hoe kan je van zo'n iemand afscheid nemen? Normaal zou het toch zijn dat iemand steeds meer acheruit gaat, je opgetrommeld wordt en dat je nog maar weinig kunt zeggen, iemands hand strelen etc. Ik hoef zelfs vanavond niet te denken zal ze de nacht wel doorkomen etc. Morgen gaan we gewoon even heen want dan krijgt ze een spuitje. Wie herkent deze gevoelens in het gezin sta ik alleen en ook daarbuiten. Iedereen vindt het een dappere moedige vrouw. Waarom zie ik het dan anders?
(ps het heeft niets te maken met haar te verliezen want ik wist dat dat er aan zat te komen) Ze ziet het zelf als oh morgen afscheid nemen dat zal moeilijk worden en dan krijg ik een spuitje over. Naar ons toe zegt ze jullie wisten toch dat mamma niet oud zou worden en ziek was? Zo van jullie treueren even en dan gaat de wereld weer door. Ze kan niet begrijpen dat iedereen die ons kent morgen een raar idee heeft en dat wij die er bij moeten zijn een moeder hebben die tot het einde toe praat en lacht en zelfs nog de laatste dingen regelt voor de begravenis (welke kleding wij aandoen etc) en grapjes zal maken met de verpleging en zelfs de arts. Ikw eet hoe ze is en dan patsboem dood eigenlijk zonder echte aanloop. Niemand weet hoe lang ze anders nog had gehad maar dat is toch een heel ander gevoel dat je bijvoorbeeld zou gaan waken en ze steeds meer achteruit gaat. Wie begrijpt mijn gevoelens. het zou me goed doen!!!!
ps we waren altijd erg close met elkaar maar de laatste weken is een hel. ZO lang het over koetjes en kalfjes gaat gaat het goed. Over gevoelens praten kan ze niet
help me