Hallo
Ik zou graag het volgende willen vragen.Afgelopen woensdag is mijn moeder op 52 jarige leeftijd overleden aan kanker, ik ben hier helemaal ondersteboven van ik bedoel ook al weet je op een gegeven moment dat ze niet oud zal worden toch hoop je nog altijd op een wonder toch? Mijn moeder had een euthenasie verklaring waarin duidelijk stond dat als het leven voor haar niet meer menswaardig was dan wilde ze sterven.Vanaf afgelopen zondag ging het beduidend slechter met haar er was haast geen contact meer mogelijk en ze kon met het uur minder dingen zoals niet meer zelfstandig naar het toilet kunnen niet meer kunnen eten etc etc.Dit was het moment waarop wij wisten zo zou mijn moeder niet meer willen leven want dit had ze wel zovaak met ons besproken doe dat me alsjeblieft niet aan.Maar wat blijkt tot onze stomme verbazing dat als iemand zelf niet meer instaat is om iets aan te geven dan kan er geen euthenasie worden uitgevoerd terwijl ze wel een verklaring heeft getekend waarin staat dat ze dat niet wil.Ik wil hier iets mee gaan doen want ik vind dit zo oneerlijk mensen die nemen met hun volle verstand een beslissing om zo'n verklaring te maken wat heel moeilijk is, en dan blijkt dat als het zover is dat het niet uitgevoerd kan worden omdat zij niet goed aanspreekbaar meer was.Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt mail me dan, want ik vind voor al die mensen die dit ooit nog te wachten staat een heel oneerlijke zaak.
groetjes esther