Kanker & zwangerschap

• Peter

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma waar mijn vrouw en ik niet uitkomen.

Vorige hebben we te horen gekregen dat mijn moeder kanker heeft. Dit slaat gewoon in als een bom. Twee dagen later komen we erachter dat mijn vrouw zwanger is. gewoon heel verwarrend. Aan de ene kant zijn we ontzettend gelukkig met de zwangerschap, maar aan de andere kant heel verdrietig.

We weten nu niet of het verstandig is om het goede nieuws pas te vertellen als de 12 kritische weken voorbij zijn, of dat we het eerder moeten vertellen. zodat ze iets heeft om voor te vechten.

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met het maken van de juiste keuze.

Peter

• Chris

Hoi Peter,

Ik zou dit nieuws direct vertellen, volgens mij kan ze zich daar mooi aan vast houden. Ik heb dit nl zelf ook bij mijn moeder gezien. Zij kreeg tijdens de chemo´s ook van mijn broer te horen dat ze oma ging worden, en dit heeft haar echt xtra kracht gegeven.

Succes

Chris

• Marielle

ik zou het ook vertellen :) maar vertel wel gelijk dat het nog echt in het begin is.. ze is zelf ook moeder, dus ze weet dan dat die grens belangrijk is en dat het nog enigzins onzeker is… maar ik denk inderdaad dat dit een goede motivatie is, om krachtig verder te gaan!

groetjes Marielle

• inkie

Vertellen!! Als dit geen goed nieuws is…. dan heeft ze zeker iets om voor te vechten!

Succes en sterkte.

groetjes Innkie

• sophia

hoi

even een kleine reactie

ik was al zwanger toen mijn schoonmoeder kanker kreeg

ik weet wel dat het voor haar een goede reden was om te vechten

ze heeft gevochten om mijn zoon nog te zien ondanks haar lichaam al niet meer wilde maar ze heeft zo gevochten dat ze hem nog kon zien een week later is ze gestorven

ik weet natuurlijk niet hoe jou moeder reageerd maar heb het wel al vaker gehoord

dat dan de mensen echt willen vechten om te blijven

ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat

en ik wens je alle strekte met jullie beslissing

groetjes sophia