Darm/lever kanker

• Edith

Hallo allemaal,

Eventjes mijn hart luchten…..

Afgelopen vrijdag is bij mijn vader darm en leverkanker geconstateerd. Een verschrikkelijke klap daar wij nooit hebben stil gestaan dat dit ooit zou kunnen gebeuren. Hij was 3 weken geleden opgenomen omdat hij trombose (een zware vorm) in zijn benen heeft. Wij dachten dat dit kwam door een eerdere heuptransplantatie een aantal weken eerder. Nu blijkt dat dit komt door zijn aangetaste lever.

Mijn vader heeft ongeveer 6 jaar geleden een nieuwe nier gekregen en een paar weken geleden (door medicijn gebruik voor de nier) een nieuwe heup. Hij is de afgelopen jaren dus meerdere keren binnenste buiten gekeerd en nooit hebben ze iets van kanker gezien. Ik kan me niet voorstellen dat de kanker zich in een aantal weken zo heeft ontwikkeld, dus ik vraag mij af waarom niemand dit eerder heeft gezien??

Vandaag moet hij zo'n verschrikkelijk maag/darm onderzoek ondergaan en aangezien ze denken dat het ook al in zijn botten zit, gaan ze vandaag ook een botscan maken.

Ze geven hem nog een paar weken, 2 maanden en ik moet zeggen dat ie er in een paar dag heel slecht uit is gaan zien. Zou dit komen omdat hij het nu weet?

Het leuke nieuws is wel weer dat mijn ouders binnen 2 weken alsnog gaan trouwen. ze hebben hier eigenlijk nooit tijd voor gehad, maar omdat ze niks geregeld hebben (DOM DOM) regelen ze alles in 1 keer door in het huwelijk te treden. Ik hoop dat het voor allen nog een mooie dag mag worden.

Groetjes Edith.

• Edith

Op 8/8 de uitslag gekregen en op 1/9 overleden…. gelukkig voor hem dat het zo snel gegaan is. O ja, een huwelijk is er niet meer van gekomen en op het moment dat de notaris voor de deur stond was het al te laat.

• ciska

Beste Edith,

Wat zal het een verschrikkelijke tijd zijn geweest.

En jammer dat ze net niet getrouwd zijn.

Ik wens je heel veel sterkte toe om alles te verwerken.

Je zal nog veel vraagtekens hebben, vooral omdat hij regelmatig werd onderzocht en dan konden ze niets vinden en dan toen opeens het vreselijke nieuws……….

Ciska