Wie heeft hier ervaring mee in zijn of haar omgeving kwa behandeling, ziekteverloop etc .etc. ?
Ook graag info betreffende de ervaring met een Wipple-operatie?
Alle info welkom …. tips, website's etc. etc.
Bij voorbaat dank,
Marco Broersen.
Beste Marco, met pancreas kanker heb ik helaas geen beste ervaringen.
Mijn mams overleed ruim 4 jaar geleden aan pancreas kanker, in 11 weken was ze weg, net 58 jaar oud. Maar, ik moet je wel zeggen dat de doktoren haar voortdurend met een kluitje in het riet stuurden. Haar zou namelijk niets mankeren, en dat terwijl mijn mams overal last van had. Pas toen het te laat was, en zij drie tumoren in het hoofd had, ja, toen gaven de doktoren toe dat het ernstig fout was, te laat.De kanker was al doorgeschoten naar haar hoofd. Toch weet ik van pancreas kanker, dat daar weinig aan te doen valt, omdat het dáár zit, waar ze amper bij kunnen, dat heb ik me tenminste laten vertellen.
Bovendien had mijn mams twee zussen die ook aan pancreas kanker stierven. Marco, ik wens je heel veel sterkte, en hoop voor je dat een ander je meer bemoedigend nieuws kan geven.
Mijn vader is 1 maart jl. overleden aan alvleesklierkanker. Hij kreeg de diagnose in december vorig jaar..het is dus erg snel gegaan. De whipple kon helaas niet meer worden uitgevoerd omdat de tumor dicht bij een gevaarlijke ader zat. Hij is na december niet meer opgeknapt. Veel pijn, hoge dosis morfinepillen hielp goed. Veel astronautenvoeding om aan te sterken. Hij heeft ook enorm baat gehad bij een infuus met een eiwitrijk mengsel in het ziekenhuis.
Na mijn zoektocht naar info vond ik een paar dingen:
-pijn hoeft niet
-voedsel is erg belangrijk
HIj hield veel vocht vast in zijn benen op het laatst waardoor hij niet meer kon lopen. Het ging wel steeds slechter met hem maar ineens binnen een paar dagen kon hij niets meer. Hij is die week overleden.
Persoonlijke tip:
drink die borrel, rook die peuk en doe alles wat je fijn vind.
Ook meer info op: www. alvleeskliervereniging.nl
Ik wens je veel sterkte!
groetjes Manon
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?