kramp in m'n voeten/kuiten

• Marielle

hoi allemaal,

Bijna 2 jaar geleden inmiddels heb ik de mopp-abv kuur gehad, 8 x , tegen de ziekte van hodgkin. Inmiddels ben ik nog steeds kankervrij. Wel ben ik nog steeds vermoeid en zijn m'n darmen wat gevoellig, reageren vooral veel heftiger op stress en dergelijke.

Wat me echter ook bezig houd en vooral gewoon lastig is; is dat ik sinds de chemo regelmatig last heb van kramp. In m'n tenen, in m'n voet of in m'n kuiten en in m'n bovenbenen en in m'n liezen.. Meestal bij inspanning.. soms ook gewoon bij uitrekken. Bij inspanning echter duurt het vaak toch wel een kwartier voor het er uit is.. nogal pijnlijk..

is er iemand die dit herkent? en weet of het inderdaad te maken heeft met de chemo?? En of er iets aan te doen is ???

groetjes Marielle

• yvon

hallo, bij mijn vader die non-hodgkin heeft ,heeft ook last van kramp in de benen,vooral in de kuit,hij is net klaar met de chemo kuur(cavmp/bv kuur).

We zijn toevallig vandaag bij de oncoloog geweest,en gezegd dat hij veel kramp heeft,en die zegt dat het zou kunnen komen door de chemo,maar ook omdat hij nu zo weinig beweegt doordat hij zo vreselijk moe is .

Dus het zou kunnen komen dat je nog steeds de naween van de kuur hebt,wat erg vervelend is,ik wens je veel beterschap ermee.

Groetjes Yvon

• jolanda

Worden jullie soms ook met prednisolon behandeld?

Dit geeft ook vreselijke krampen

• marielle

hoi jolanda,

inmiddels al 2 jaar niet meer… dus of het daar nog van kan zijn???

groetjes Marielle